torsdag, januari 31, 2008

Svår matkoma

Tacotisdag blev tacotorsdag och jag åt på tok för mycket. Helvete vilken matkoma jag hamnade i, somnade nästan framför underbara Kustbevakarna på femman. Blir verkligen toktrött om jag äter minsta lilla tuggan för mycket.

Var samma problem i lumpen, låg som skarpskytt på K1, när vi var ute på skjutbanan. Innan lunch var jag ingen lek kan jag lova - ruskigt bra till och med. Men efter maten, och i lumpen åt man precis allt man fick, så var det ingen idé att ens försöka. Anmälde mig oftast frivillig som markör bakom skjutvallen.

Efter ett tag gav jag upp skjutluncherna och höll mig till snickers tills vi kom hem till matsalen igen.

*

Blev idag skickad av Arbetsförmedlingen på kursinformation. Jahaja tänke jag, vad är det för skit dom hittat på nu, för så har det varit hittills när dom skulle hjälpa mig. Men det här var helt fantastiskt.

Så nu är det utbildning som gäller de närmaste veckorna. Snubben (använder sällan det ordet men det här var verkligen en snubbe, en skön jävla snubbe) som ska hålla i det var hur bra som helst. Han började med att smygkapa arbetsförmedlingen och säga att han skiter fullständigt i om någon av oss på kursen får ett jobb.

Bra start - det väckte då liv i nästan alla som var där. Skön grupp - jag lär få tillfälle att återkomma till detta.

Börjar på måndag...

*

Kollade som sagt Kustbevakarna idag på femman. Vilket suveränt program, vilket skönt jobb, och vilka jävla nollor dom träffar på när dom kör fyllebevakning på helgerna.

Nån liten stockholmsfjant som dom tar för båtfylla, glider in med honom till dom väntade poliserna - tre stycken i Vopatsizen. Räkan glider då fram till dom med kommentaren "ni behöver inte oroa er pojkar, jag ska sköta mig"

Hahaha, skrattade så tårarna sprutade.

Dom hade slagit knut på honom på tre sekunder om han ens hostat för högt ;)

*

...och priset till årets mest patetiske kappvändare går, inte helt oväntat, till:

Magnus Nyström på Expressen.

*

Tobbe Olsson ringde och berättade att han kommer och hämtar mig vid halv jävla sju i morgon. Det skulle tydligen bäras ut möbler från Superstars kontor, och jag är ju för snäll för att tacka nej så det blir sova efter sporten idag.

Kommer nog inte vara nå större problem då det blev lite firande igår och dagens trötthet varit rätt rejäl.

*

Tommy Sjödin visade ju verkligen hur man ska ta en petning. Viktig assist ikväll, tyvärr till ett matchavgörande mål för Modo.

Grattis Tommy!

*

Blir spännande i morgon, bajen har aviserat många buspojkar på väg upp. Förhoppningsvis håller dom sig på södra. På isen lär det inte, och får det inte, bli några problem att avfärda dom rejält och snabbt.

*

Nu: sporten

Strax: sängen

7 kommentarer:

Anonym sa...

Emil du är kungen! Du är fanimej en riktig eldsjäl! när man ser din glödande blick så blir man glad! Rock On Emil!

Anonym sa...

Är nån jävla tomte på DD som skrivit i inlägg att du är drivande i "starfighters"...
Borde fixa så de tar bort skiten innan rykten sprids bland mera nötter...
http://www.dalademokraten.se/Sport/
2008/02/01/Leksand-mot-jumbon/

Anonym sa...

å emil i love you

Anonym sa...

Kan inte låta bli att saxa lite från BF så här efter matchen...

'Det är ju de här matcherna som har potentialen att bli helt fantastiska. Bajen kommer som stora underdogs, vi har i princip ingenting att spela för och ändå åker det två fullproppade bussar från kungliga huvudstaden för att lära bönderna vad riktig läktarkultur är.'

'Nu ska vi åka och visa bönderna vad supporterskap handlar om...'

'Anmäl er NU så att vi får iväg bägge bussarna och med en stor och tajt kärna kan visa bönderna vad hjärta och stolthet för klubbmärket handlar om.'

Jag saknar ord... Undrar om den som skrev texten på BF's sida var med och visade hjärta å stolthet för klubbmärket eller om han satt hemma å skämdes...

Anonym sa...

Fan vad pinsamma bajenfansen är.

Anonym sa...

Det finns inget som man får en sådan matkoma av som just tacos... Jag föräter mig varenda gång. Men det är ju få saker som smakar så jävla gott också.

Har du tankat Lost ännu? Rekommenderas...

Anonym sa...

hittar inte på det någonstans, har du en torrent att langa på msn så vore jag tacksam...