tisdag, januari 08, 2008

Fixar Challe och Petro 80 pinnar?

Slog på Peace&Love vad med en annan Leksing att Challe och Petrovicky tillsammans skulle göra 80 poäng eller mer under den här säsongen. Just nu ligger dom på sammanlagt 54 pinnar där Karlberg gjort merparten, närmare bestämt 38 stycken.

Det innebär att för att jag ska vinna vadet så måste dom, tillsammans, göra 26 poäng på dom återstående matcherna. Det låter rätt mycket.
26 (poäng) /15 (matcher) = 1,74
Challe har gjort 38 poäng på 28 matcher vilket ger ett snitt på 1,36 per match
Petro har gjort 16 poäng på 19 matcher 0,84 per match.
Sammanlagt alltså 2,2 poäng per match - vilket gör att om dom håller upp den här nivån kommer sluta på en sammanlagd summa av 87 poäng vilket skulle ge mig två fina sjuttisar att ställa i barskåpet lagom till kvalserien.
*
I förmiddags så ringde dom från tandläkaren och undrade hur läget var.
Hur natten hade varit, om jag fått i mig nån mat, om det gjorde ont, om tabletterna hjälpte o.s.v. Det är världsklass och precis som det ska vara. Jag kan inte nog understryka hur bra jag blivit behandlad under den här tiden - som inte varit helt lätt.
*
Tifotävlingen som aik verkar ha fått för sig ska äga rum i morgon är tydligen ett resultat av en mängd missförstånd. Personligen tycker jag det är svårt att tävla i tifon över huvud taget. C+ har genomfört någon slags tävling i fotbollen men där har de större seriösa grupperna tackat nej till medverkan då dom inte anser sin kärlek till laget och färgerna bör vara föremål för komersielt utnyttjande.
Jag vet inte riktigt hur jag skulle ställa mig till nått liknande i hockeyn - visst, det kostar pengar att genomföra grejorna men ska man jaga slantar till vilket pris som helst?
Det vi gör skall vara från fansen till laget/klubben - inte från en TV-kanal som vill sälja fler säsongskort. Samtidigt gör det ingenting att dom fixat så dom kan sända alla matcher - det är en underbar service som jag verkligen hoppas vi får ta del av nästa säsong.
Som sagt - en klurig fråga. Blir det tal om nått liknande får vi helt enkelt sätta oss ner, hela LTC, och snacka igenom det.
*
Ska till Falun idag och titta på träningen - blir inget ansträngande för mig den här veckan alls. Så en utflyckt på några timmar är alldeles lagom, för att sen åka hem och domna bort i soffan till nån nice rulle. Försökte få tag på Wayne's World idag - men misslyckades :(
Tips på komedier tas tacksamt emot i kommentarerna.
*
Nu blir det duschen och kläder för första gången sen i går lunch ;)

16 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Låter som du verkligen gillar morfinet.

Anonym sa...

The Benchwarmers !

Anonym sa...

Moahaha.

Anonym sa...

http://blogg.expressen.se/cityhockey/
Hallman verkar ju iaf. tro att det är Superstars som har dragit igång "tifokampen".....

Anonym sa...

Två franska komedier som kan vara helt rätt är:

Visitörerna (Med Jean Reno) och Delicatessen.

Anonym sa...

http://www.mik.se/harduhort2.html

---
Kan förhoppningsvis vara det enda positiva man skrivit om en representant för norr-tomtarna, men den där var ganska kul att läsa :-)

Anonym sa...

"jay and silent bob strikes back" slötittade jag på för någon dag sedan, den blir aldrig dålig!

Anonym sa...

Om du inte sett "Hot fuzz" ta hem den.

Globrtrotter sa...

Hot Rod är grym! Handlar om en kille som försöker vara stuntman :D

Anonym sa...

Hört nå Ang. Petteri Nummelin?
Ska tydligen va klar för Stars.

Emil Nilsén sa...

Det är många som tydligen ska vara klara, men sen inte är det och jag hör många rykten.

Dock litar jag bara på två personer vad det gäller sådana här ärenden, och av dom har jag inte hört nått - och lär inte göra det heller innan nått är helt klart och officiellt.

immelmann sa...

en poäng med tifotävlingen är ju, att om den slår väl ut, kan det skapa opinion för att tillåta tifo i elitserien. t.ex.

Anonym sa...

"Talladega Nights", riktigt riktigt rolig film!

http://www.lovefilm.se/film/45972-Talladega+Nights.do

Anonym sa...

Rekomendera komedi är ingen uppgift man borde ta så lätt på som att slänga ur sig filmer som
The Benchwarmers och Talladega Nights här måste man veta mer om vilken typ av komedi Mr Dalastark brukar uppskatta därefter göra en seriös analys av läget sen rekomendera.

Anonym sa...

visst det är sent...men "Repmånad", har du sett den?

/ Jonas...Gustafsson..gurkan!?

Anonym sa...

Crank!!