tisdag, januari 01, 2008

Seg som fan

Va en snäll pojke igår och ställde upp som chaffis och biljetkontrollant - skönt idag men jävligt slitigt igår. Kom inte i säng föräns någon gång efter sex. Hade en rätt kul kväll ändå, maten var en riktig höjdare.

Brorsans f.d. svärfar som agerade kock.

Förrätt: Rensteksröra på salladsblad med örtcreme.
Huvudrätt: Hjort med potatisgratäng och rödvinssky
Efterrätt: Chokladkaka (hoppade efterrätten och började köra bil istället)

Lyckad kväll. Riktigt bra fest hade dom ordnat - var en bit över 200 pers där. Dansgolv i ena ändan, livekaraoke i andra och så vimmelutrymme i mitten.

*

Tänkte först skriva någon slags spådomsinlägg om nästa år - men orka. Lär ju inte bli många rätt i alla fall.

Dristar mig till att förutspå att vi om ett år firar slutet av 2008 och början av 2009 på slutspelsplats.

Nästa år är vårt år...

*

Hysteriskt kul att kolla på de som helt uppenbart var på festen enbart för att ragga. När timmarna tickade på kom desperationen. Mycket fyllesvammel blev det också när klockan började närma sig tre. En kille slog dock alla rekord:

"Emil, får jag fråga dig en viktig sak?"

Ja - det är klart du får!

"Om du hade haft tillgång till Riddare, hade du då skickat ut dom utan sköld för att ta reda på vad folk tycker?"

Ja va fan svara man på det? Någonstans brukar man ändå kunna hitta en slags logik bakom det folk svamlar fram efter ett par (kanske femton) rejäla groggar - men här går jag rejält bet.

*

Bokade bakning med morsan idag. Ärtbullan är så fruktansvärt jävla god och jag har slut i frysen. Så det blir till att ställa sig i gamla bagarstugan ute i Rönnäs en hel dag och klumpa, kavla, picka, grädda, paketera - så jävla värt det.

*

Pratade med Luv idag på morgonen.

"Snackade med en polare från mora som dessvärre håller på skitlaget där uppe. han va totalt uppgiven inför våren."

Hans kompis är inte direkt ensam - de känningar jag har där uppe (dom är inte särskilt många) verkar inte helt nöjda dom heller. Finns tydligen ingen som helst tro i laget på Djoos och ett flertal spelare har uttalat sig om att han nog borde fått sparken tillsammans med Arved.

När jag ändå är inne på ämnet moringar kan jag inte låta bli att berätta om Superstars matchrapportör Robin. I rapporten från Nybromatchen skriver han ett citat som en Leksing ropade till mig efter matchen - som jag vidarebefordrade till Helen som sedan skickade det till Robin.

"Mora förlorade! Det är ju för fan sex poäng ikväll!"

Detta resulterade i att Robin, som alltså inte var i närheten av att vara i närheten av att vara i närheten av händelsen får ett mail som bland annat innehåller följande textrader:


VEM FAN TROR DU ATT DU ÄR?!!!!!!?
Någon jävla proffs skrivare som bara skriver skit om oss mora fans! Gör du det här en gång till så kommer vi att hälsa på dig, jag ch mina kompisar. FATTAR DU DE ?!?!?!!! : . Åh då blir det inte alls någt rooligt ! ! ! DU SKRIVER FÖRRESTEN SÅ JÄVLA DÅLIGT! LEKSAND KOMMER ALDRIG KOMMA UPP TILL ELITSERIEN! ÅH MÖTER MORA LEKSAND I KVALET KOMMER DU INTE VÅGA ÅKA HIT - FÖR DÅ JÄVLAR!!!! Ja . . . . .jag tror att du fattar vad vi menar nu va ?!?!?! PASSA DIG!


Älskar självinsikten i stycket "du skriver förresten så jävla dåligt!"

Vad gör moringen ens inne på superstars.nu om han inte kan ta det som står där?

Slödder och pack...

Det är väl snudd på att det skulle in en anmälan om olaga hot för detta. Men det är upp till Robin och Superstars att ta det beslutet. Vore jag författaren till mailet skulle jag nog snarast maila en gång till och be om ursäkt.

*

Bjuder på ett annat svammel från igår, som däremot inte var på fyllan då kvällen var rätt ung:

"Man kanske skulle dra en lina hasch så man blir pigg"

Till och med jag som inte har någon som helst erfarenhet av droger hittar med lätthet felen i den meningen.

*

Idag blir det den lugnaste dagen på mycket länge. Ska inte göra nånting förutom köra ut en bil till Siljansnäs och handla på mig lite basvaror till kylen.

*

Festen igår ägde rum på Björkberget i Siljansnäs vilket innebär en fantastiskt utsikt över Leksand. När det brakade lös strax innan tolvslaget (kvittorullssyndromet gäller tydligen även fyrverkerier) så bjöd hembyn på en rejäl show.

"Det ser ut som Bagdad - det enda som fattas är CNN's textremsa" slängde en av dom hårdast raggande killarna ut sig. Sen läxade han upp folk om hur de olympiska ringarna ser ut...

*

Slutet av Ronja när jag vaknade, Jönssonligan nu - bra skit. Ivanhoe senare.

Sängen nu!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men, snälla, välj rätt shahona detta år, riddarf-n!

Anonym sa...

Tycker det är ett hot!!! Polisanmälan moraiten...punkt slut!

Anonym sa...

Jag ser minst två fel med citatet.

Älskar själv den utsikt...minns hur det var då vi var hos en kompis till Svagerskan, inte långt därifrån, för ett antal Nyår sedan.

Gott nytt år. Hoppas vi syns på Norra i det närmare framtid.

Anonym sa...

haha, ja låt han å hans kompisar komma å leta efter robin på bortastå i FMMA...

Anonym sa...

Tragiska moringar, ingen hockeykultur och ingen publik och inga smarta människor heller vad det verkar.

Anmälan är på sin plats Emil.

kungalfonzo

Anonym sa...

kvittorullesyndromet X'D

Anonym sa...

http://www.flashback.info/showthread.php?t=597565&page=58

Anonym sa...

4 mål av Widing igår i Brynäs.

Nånting att värva till leksand igen eller vad tycker du Emil ?

// Johan Uppsala