söndag, februari 03, 2008

Ingen Persson idag :(

Tänkte jag skulle få se Markus Persson göra sin fjärde match på fem dagar, men så blev det inte. Bloggar från speakerbåset nu och tydligen har han dragit iväg på landslagsläger -synd det. Lövens J20 står för motståndet och har, precis som Modo igår, inte släppt in eller gjort nått mål. 0-0 efter första alltså, igår körde J20 över Modo totalt med 8-0 (0-0,3-0,5-0).

*

Vad ska man säga om fredagen då. Jag trodde det skulle bli betydligt värre, om det beror på att Hammarbyarna slog av sig det mesta i onsdags mot AIK eller om polis och vakter skötte sig bättre än någonsin vet jag inte riktigt.

Inget skit runt sportbar och norra i alla fall, även om det nog var närmare än folk märkte. I tredje var det en äldre herre som försökte vinka till sig mig och Flamman, och jag skulle ljuga om jag sa att reptilhjärnan inte knackade på och ville ta över ruljansen i huvudet.

Kan dock inte göra det, vill inte göra det och jag vill framför allt inte ta konsekvenserna av om jag skulle göra det. Fick höra efteråt att jag var feg som inte klev upp och konfronterade - men det handlar inte om feghet. Den sortens "mod" har jag lagt bakom mig.

*

Rejäl efterfest med en hel del legender, bland annat orginal trettiotrean och en hel del gamla klackprofiler från åttiotalets södra stå.

*

Igår blev det heeelt lungt. Skulle ha jobbat på baren och såg inte alls fram emot att gå ner där och stå (ut) i dörren i sex timmar. När jag var på väg ner så ringde chefen och sa att det såg ut att bli lungt och jag inte behövdes.

Pengarna hade inte varit fel men just igår var det riktigt skönt att softa i soffan framför Pirates istället för att ge sig ut i kylan.

*

Mat ute i byn idag med bror och hans flickvän samt resten av familjen. Ingen aning om vad det blir för käk men jag har aldrig blivit besviken där ute och jag lär inte behöva bli det idag heller.

*

Ska nu slita tag i Kella för ett litet snack, få se vad det utmynnar i.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte det var bra att du inte fightade nåt i fredags :) STRONGT.

Anonym sa...

Oväntat att jag håller med steinuzt va...? :)

Tvärtemot fegt.

Anonym sa...

Emil du behöver inte fightas du är KUNG ändå.

Bajen Bärs Och Segrande Masar.....

Anonym sa...

Bra gjort Emil, vi är bättre än så.

/Leksing i Ludvika

Anonym sa...

- Det är ju 15-åringar och en skjutgalen fanjunkare…det är väl inget att bry sig om…låt de leka sitt jävla krig!

/ Gärderud

Anonym sa...

Så förbannat jävla skön seger för Giants!!!

Förra gången fick vi vinna efter at Bills gett "oss" segern, nu var det en skön egen seger och på vilket sätt sedan.

Anonym sa...

Bajen, hasch och rakade bögar!

Anonym sa...

Kom och tänka på det där vadet du hade om att Karlberg och Petrovicky skulle göra 80 poäng eller mer.

Nu har Karlberg gjort 47(14+33) och Petrovicky 21(7+14) vilket blir 68 poäng totalt.

Alltså bara 12 poäng kvar och det känns inte omöjligt att fixa på 7 matcher :)

Anonym sa...

Petrovicky va bra ikväll
Synd att han inte spelade för Sverige bara ;-)

Anonym sa...

Emil! Har du tagit semester från bloggen?