torsdag, januari 10, 2008

Elitserien är sjuk

Skellefteå ska ju inte vinna mot Linköping borta. Det ska liksom inte hända. Jävla tur att jag inte hade oddsat idag, för den matchen hade jag satt som toksäker etta.
Har jävligt svårt för Värmläningar, mår liksom illa av dialekten och alla förluster i Karlstad och möten med troll i Karlskoga har inte gjort det bättre. Men likförbannat är det nått med Perra Johansson som jag inte kan låta bli att gilla, hur mycket jag än vill.
Kolla in hans svar på frågan om slutspelsdröma i SVT's rapportering från matchen så får ni se vad jag menar. Älskar när folk inte är så tråkigt mediatränade utan låter känslorna skina igenom. Mänskligt på nått sätt...
*
Verkar som om dom sju första lagen i elitserien är mer eller mindre klara för slutspel nu, fast det är ju som sagt en sjuk serie. När jag tittar på tabellen så blir det många frågeställningar...
Är det ett bra eller dåligt tecken för oss att det är så jämt där nere?
Vilka lag ska man hoppas på?
Tänkte försöka skriva ett längre inlägg i morgon med fördelar och nackdelar hos dom fem potentiella motståndarna. Har luskat runt lite bland spelare och supportrar vad dessa tycker och tänker.
Egentligen är det väl slöseri med tid då vi inte kan påverka ett skit vilka två elitserielag vi kommer få möta - men nått lär jag ju syssla med fram till kvalserien och tandköttsläget tillåter inga större ansträngningar än någon timme vid tangentbordet innan det är dags att lägga sig på sängen igen.
*
Tandköttet ja, idag har det jävlats igen. Å såret smakar FAAN rent ut sagt, kan det vara var som smakar så här? Är det att tungans receptorer för besk smak sitter där bak som är anledningen till den otrevliga sensationen?
Det värsta är att jag drar mig för att äta vilket gör att jag är helt kraftlös. Har en yoghurt jag tänkte sätta i mig ikväll, med små små tuggor på skeden. Annars har det bara blivit ett par mackor idag. Smaksensationen där bak gifte sig inte alls med osten och aptiten försvann.
Slut på citadon nu också, får se hur fan det går i morgon när jag vaknar. Kanske får slå en signal ner till tandläkarn och höra mig för om fler piller.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt din beskrivning kan du ha fått en infektion. Gå tillbaka till tandläkaren snarast och kolla om du inte ska ha en penicilinkur.

Anonym sa...

Vad är din uppfattning om Mikkola och det som stod i dagens tidning ?

// Magnus

Anonym sa...

jag tror att det är bra om kvalserielagen från ES har åkt berg och dalbana just för att dom ena stunden är i slutspel, och andra i klavserien, dom lag som tidigt är klara för KS kan ju mentalt ställa in sig på det. ett undantag var väl senast när LIF åkte ur, men då var ju allt skit.

Anonym sa...

LÅTER SOM DÅLIGT VIRKE:) DROG BÅDA VISDOMSTÄNDERNA UTAN BEDÖVNING FÖR JA SKULLE OCH JOBBA, HADE INFEKTION I SÅREN PGA ATT LÄKARN GLÖMT BITAR.
Så ryck upp dig det kunde varit värre mora kunde vunnit sm-guld