fredag, januari 04, 2008

WANTED

Alvedon hjälper inte - Ipren hjälper lite - Panodil är i princip samma skit som Alvedon. Har pratat med nån jävla hotline för smärta typ, dom rekommenderade Naproxen - men det fick jag veta 18:45 - trekvart efter att Apoteket stängt.

Nu är frågan:

Finns det någon i eller i närheten av Leksand som kan tänka sig att komma hit med en karta av dessa?

Troligen inte - men hör av dig i sådana fall.

Kan bli en lång natt det här...

*

edit:

Fan va jag hatar tabletter. Har käkat på tok för mycket sånt skit idag - känner hur jag har kemiska små tomtar som springer omkring i ådror och nervbanor. Det är fan inte kul.

Samtidigt förstår jag folk som torskar på painkillers. Hade någon visat mig en tablett som kunde ta bort smärtan under helgen så hade jag utan tvekan just nu tömt kontot för detta piller.

Usch, hoppas bara det går att sova i natt - det är det absolut viktigaste.

Har en snarkmaskin vid namn Åberg som ska sova här - det är inte bra. Väcker han mig när jag lyckats somna så kommer jag bli vansinnig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har vääääääääääääääääääldigt starka smärtstillande hemma. Men dem vågar jag nog inte dela med mig av. Hoppas du får sova inatt!

Anonym sa...

Man kan faktiskt be sin tandläkare om ett par bra piller efter ett sånt besök du haft, det är inte farligt alls men lindrar livet de svåra timmarna.
Kom ihåg det nästa gång... för du har väl två visdomständer till?

Anonym sa...

Prova Ibumetin Emil, det finns inget bättre vid tandvärk...

Emil Nilsén sa...

johanna:

nej det förstår jag

catami:

jo, men det tänkte ju inte jag på. Han la in smärtstillande innuti tanden så det skulle inte vara nå problem mer trodde jag.

micko:

tror jag tog alla jävla tabletter som finns. Ringde giftinformationen som sagt och dom sa att ipren/ibumetin var bätter än alvedon/panodil vid tandvärk.

Så nu är det Ipren som gäller idag.

För övrigt:

Kände när jag gick och la mig (01:30) att det började ge sig. Så jag tog ingen Ipren då utan la den på sängbordet. Vaknade till liv vid åttatiden och då kände jag av tanden precis lagom mycket för att inte kunna somna om. Tog pillret och tjugo över somnade jag och sov tills tifokavaleriet (Gidlund)stövlade in här och väckte upp oss.

Nu är Gidlund och Åberg på brödjakt och jag ska fixa gröt till hela ligan.

Tack för alla råd!

Abris är säkert trött på handväskor sa...

Aj, aj, man ska inte skämta om värkande tänder, men samtidigt gillar vi Leksandsprofiler som är beredda att offra en hörntand!

Emil Nilsén sa...

Har inte offrat en hörntand - däremot gick det en framtand under firandet av en bortaseger mot Oskarshamn under första vändan i allsvenskan.

Anonym sa...

http://youtube.com/watch?v=PzY5l0pc3vg