söndag, januari 27, 2008

No drill for the tired!


Såg verkligen fram emot Bosporen igår kväll - men det blev inget. Skulle sova när jag kom hem från arenan. Men jag fastnade framför datorn och sen blev det film i soffan. Lika bra det, då jag nu är tillbaka i arenan för att sköta onlinerapporteringen under J18-matchen.

Luleå är här på besök. Dom fick spö av Huddinge i går (3-1 i öppen bur) och vi slog Skellefteå efter ett sent mål av planens gigant - Stefan Högberg.

*

Skulle kolla på Trainspotting igår med Ida, men jag lyckades bara hålla ögonen öppna genom halva filmen. Fick ett ryck när klockan var typ halv nio och funderade på om jag skulle klämma en öl och gå ner på Borren i alla fall, men med tanke på hur hårt jag däckade i soffan så hade det nog inte blivit nån höjdare.

*

Högberg ja, för mig som är svårt såld på unsung heroes är det inte särskilt svårt att gilla det jag ser. Han är liten, ser ut som om han är uppflyttat från nått lag med yngre lirare, men om man följer honom en hel match så ser man att karl inte gör ett misstag. Felfri igår, och matchhjälte både framåt och bakåt.

Det är nästan så det är värt att gå hit bara för att se honom lira.

*

Kan nog bli en fin söndags Gunniess i soffan efter damhockeyn. Kommer härifrån vid ungefär sju, blir alldeles lagom att ta en dusch, plocka undan lite innan middagen framför sporten. Få eller inget höjer en liten undanstädning som en glas mörkt och skummigt.

*

Starfighters? Ja jävlar ja...

Ska man skratta eller gråta?

För er som missat snacket på forumet så handlar det om ett gäng snorungar som i första perioden stod nedanför mig och inte kunde en textrad, klappade på fel ställe, kaxade mot LTC-pojkarna, klappade i fel takt. Jag sa åt dom och fick bara kaxiga blickar och överdrivet otaktsklappande till svar.

Skickade in en tifopojke mitt i högen och då lugnade det ner sig. Nästa gång vi ser dom är dom på bortastå och försöker, med stort numerärt överläge, bråka med de fåtalet Röglesupportrar som var här.

Finner inte ord för att beskriva hur patetiskt detta är. Ser jag samma uppträdande på norra från samma snorungar igen så kommer dom, handgripligen, slängas ut från både ståplats och arena.

10 kommentarer:

Anonym sa...

emil, du är så klockren. i love you!

Anonym sa...

Bra Emil

Anonym sa...

starfighters ?! I fredagsmatchen ? Så jävla patetiskt, de drar ner sveriges finaste klack, borde slängas ut direkt. men fan vilket bra jobb du gör emil, vad skulle norra vara utan dig :)

Anonym sa...

Har de själva gått ut med att det är en firma eller ens att de har namnet starfighters?

Vad jag förstår var det någon som hört av någon, som i sin tur hört av någon som satt på press att de kallade sig starfighters...

Anonym sa...

Ut med packet! Aldrig firma i Leksand, det är vi för bra för! Käppjaga ut snorisarna!
/ Tallroth

Anonym sa...

Ut med packet, visst. Ut med trumman också. Den ska användas för att få folk att hålla takten, nu är det ibland det enda som hörs under långa stunder. Fjantigt. Och huvudvärksframkallande.

Det är inte bra stämning i hallen bara för man hör en trumma.

Används trumma, ska den användas på rätt sätt. Inte som "volymhöjare".

Anonym sa...

superstars ska inte bli som i västerås...NI SKA LEDA OSS TILL SEGRAR. Inget skit, bara framåt. Härligt att höra kullorna sjunga mot rögle..... Nu går vi upp igen...Stå upp EMIL

Anonym sa...

Kommer det över snorungar från andra lag som vill mucka så har jag inget emot om folk ser till att de försvinner, men det här är ju bara patetiskt. Lägg ner, gå ut högstadiet och se till att få hår på snoppen så ska vi se hur tuffa ni tycker ni är då.

Anonym sa...

Tjenare Emil och tack för en kanonbra blogg! Den är en fröjd att läsa.

Är Leksing i GBG och är därför alltsomoftast hänvisad till tv-soffan och nätet om jag vill se och veta något om LIF. Läser med fasa om "starfighters". Hoppas ALDRIG att mitt älskade LIF får en firma. Stäm i bäcken omedelbums!! Det här kan gå fortare än ni anar, och vips så har skiten fått fotfäste. På det följer svarta rubriker, LIFs varumärke smutsas ner o s v. Vad det leder till i förlängningen förstår nog var och en... Nej porta fjantarna för lång tid framöver!

Anonym sa...

Skicka snorungarna till Uppsala skall jag personligen ta hand om idioterna.

// Johan