onsdag, januari 30, 2008

Dags för en promenad

Det händer saker kan jag lova. Doris, min personlinga tränare, ska dra med mig ut på "powerwalk" nu på morgonen. Vad det nu innebär. En timmes gång skulle det i alla fall bli och sen lunch i arenan. Jag hoppas verkligen att deras Flygande Jacob inte innehåller någon paprika. Snabbgooglade efter recept och dom två översta var paprikafria.

*

Hmmm, jag undrar jag om Lundström är sanningsenlig när han pratar om Karlsson från Bofors. Nåväl, är han inte det så får vi en bra back och kan bänka någon av dom mindre bra - talar han sanning så kan en ryktesspridare förpassas till listan på folk man inte bör lita på, för alltid.

*

Igår när vi pratade promenad så nämnde Doris det hemska ordet "maxtempo". Inte för att jag har nått emot att traska på, men jag är rädd för att hennes maxtempo är betydligt högre än mitt. Nåväl, blir strandpromenaden och sen upp över Kärringberget ner till Limhagen och sist men inte minst till arenan.

*

Sitter å käkar frukost nu. Doris (nähä?) grötrecept, ruskigt gott. Hade dock inte någon mjölk hemma men det är fullt ätbart utan om man saltar lite extra.

Har för övrigt, på hennes uppdrag, börjat föra en matdagbok där samtliga saker som stoppas i munnen, förutom tandborsten, under tre dagar skall föras in. Sen ska hon räkna ut vad jag äter för mycket av (pizza) och vad jag äter för lite av (grönsaker) och sen ska vi tillsammans rätta till det.

*

Blev inget Malmö ikväll. Fan, skulle kommit på det tidigare så jag hade kunnat styra upp både reskamrat och flyttat ett möte. Nåväl, traderas tågbiljetter kommer komma till användning i kvalet. Kommer bli en sjuk månad det där. Jag längtar redan.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte dela med dig av grötreceptet??

Anonym sa...

Olearys i Falun ikväll?

Emil Nilsén sa...

anonym 1:
1 dl fiberhavregryn
1½ dl rågflingor
3 dl vatten
rätt mycket salt

efter kokningen blandar jag i russin, vetekross och solroskärnor.

Fyll på med valfri sylt ät...

anonym 2:

Nej, dåligt med skjutsar hit och dit. Blir förhoppningsvis en kruka hemma hos räven istället.

Anonym sa...

paprika..inget för dig??

Anonym sa...

Jo det verkar väl bli så va??

Emil Nilsén sa...

jajjomän fru Räv - bara att ställa krukorna på kylning ;)

Tar med mig en mörk sådan, hoppas det finnes stor glas!

Anonym sa...

Nja annars har jag väl en skurhink.... ;-)

Emil Nilsén sa...

Men fru fox, nu får du skärpa dig. Vi är ju förebilder, det har jag läst i Falukuriren...

Anonym sa...

Vräk på massor av senap
Bersan