onsdag, januari 23, 2008

Första nollan för säsongen


Serielunk, rätt betydelselös match, ändå sitter man här under matchen med snudd på maxpuls å lyssnar på en lapp som försöker spräcka mina högtalare så fort en lövenspelare åker över blå...

Hur mår man, egentligen?

*

Jahaja, att det skulle bli svårt uppe i Umeå var kanske inte så oväntat. Att de bägge målvakternabara skulle släppa in ett mål tillsammans var däremot en högoddsare. Tydligen ett jävla skitmål också, tyvärr gjort av min favorit i Löven.

Lundström är bra, kanske för bra för den här serien. Har fått indikationer om att nått icke hockeyrelaterat hände i Övik under säsongen 01-02 som gjorde att han flyttade och aldrig kommer återvända dit - trots att Modo gärna vill det, eller i alla fall ville det ett tag.

*

Inga stjärnor på Groseks matchtröja fick många att reagera. Lugna och fina, dom kommer - det hanns helt enkelt inte när tröjan expresstrycktes. Fredagens match spelas utan stjärnor, men till nästa onsdag så kommer dom vara på plats.

*

Någon på chatten utryckte sig med de två orden "kukars vrede" efters slutsignalen, det sammanfattar även känslorna här på 14B rätt väl.

*

Hungrig som fan nu. Blir ett lass varma mackor tillsammans med Ida. Kan nog vara bra tröst, funderar på skippa mikron, köra dom i ugnen och att ha lite färsk basilika på.

Så får det bli.

*

Ringde klackräven efter slutsignalen, han hade i alla fall fått rätt i sin tippning på jobbet. Klen tröst för mig just nu. Men han hade i alla fall rätt i en sak:

På fredag är det fredag...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet inte om matcherna kan kallas betydelselösa längre... Att det blir seger på fredag är närmast självklart men även då lär glappet till mif vara bara fem poäng...

Nåväl, glad på fredag iaf... :-)

Anonym sa...

Varma mackor i mikron?! Vad är det för fasoner? Herregud, gör dem i ugnen, annars blir det bara låtsas-varma mackor.

Emil Nilsén sa...

blev ingen ost så det blev rostade med bara smör...

men självklart ska varma mackor göras i ugnen om tid finnes.

Anonym sa...

Varma mackor?? Har du inte hämtat ut någon findusmat ännu??

//finduskocken

Anonym sa...

prova att jobba istället- det skullle passa en knubbis som du-kanske trycker på en öm punkt nu-tar chansen-lif-4ever

Anonym sa...

Varför är det alltid så svårt för Leksand i Umeå. Har t o m varit där och sett en torsk mot Teg säs 04/05. Bättring mot Skåningarna i veckan som kommer. Tack för cred i ett tidigare inlägg. På forumet sade de att jag inte var riktigt klok som skrev att hotellet låg bakom sponsen av Grosek

Anonym sa...

Jag minns inte vad det är som står i mitt skåp ovanför skafferiet, det är en vinst från en fisketävling någon gång i tiden, antingen är det en smörgåsgrill eller en brödrost, den är i alla fall ny i kartong.

Om det är det förstnämnda så tar jag med den nästa gång jag ska till leksand och förärar dig den som tack för ett bra jobb. :)

Emil Nilsén sa...

som av en händelse har min brödrost dött den med...

i alla fall mittelementet och det är hyfsat drygt att behöva vända skivorna efter halva tiden.

Så om du inte har nytta av den ja då finns det plats på köksbänken på 14B.

Anonym sa...

Det var en brödrost som jag hade. :-/ Vi får se när jag ska dit nästa gång. :)