fredag, januari 04, 2008

AJ AJ AJ


Har haft en visdomstand som krånglat lite förut - finns nog skrivet nått i bloggen om den med. Men nu är det kris. Bjöd Bojken och Ida på käk igår kväll. Kött, pommes, bea - inget krångligt.

Fick av misstag in en benbit i munnen och bet naturligtvis till med just den krånglande tanden.

H E L V E T E ! !

Smärtan var outhärdlig, fort in med ett par alvedon och sen hoppa krigsdans innan dessa började verka. I morse gjorde det ont igen, in med ett par piller och sen upp till telefonen. Ringde först pappas tandläkare, där fanns det ingen tid.

Nähä...

Ut på hitta.se och leta reda på alternativen. Inget svar.

Ringde upp mamma på jobbet och frågade vart det är hon går. Tydligen en ruskigt bra kille, morsan tycker det är lika obehagligt som jag att gå till rotfyllarn, som dessutom är hockeyintresserad och brukar fråga mamma om vad jag, Superstars och LTC har för oss. Det gör inget om han i alla fall kan försöka snacka bort mig lite medans han rotar i käften.

Bedövning lär jag ha i alla fall, och gissa vad som kommer tvåa på listan över obehagliga saker - ja just det:

Sprutor.

12:30 ska jag vara där - klockan ticka framåt på ett mysko sätt. Ibland vill jag att den ska gå långsamt så det är lång tid innan jag ska få en nål instucken i munnen. Nästa stund vill jag att den ska gå fort så jag får rycka ur tandjäveln.

Tydligen är visdomständer i underkäken något som kan krångla rejält beroende på hur rötterna sitter - jag tycker personligen att jag borde ha jävligt raka rötter så den bara går att rycka ut med ett ploff.

Tifojobb i kväll och under morgondagen så jag hoppas verkligen att det går fort att få ut gaddjäveln...

7 kommentarer:

Anonym sa...

tanden är säkert inflammerad. Du måste först äta penicellin, så drar de tanden om en vecka. Håll dig cool bara. Det går fort som fan, och känns ingenting.
Ett par timmar efteråt och några dagar så är det ömt.

Anonym sa...

det ska nog gå bra ska du se!!!!! tänk vopat vopat vopat! hur hård han är =) hahhaa lycka te

Emil Nilsén sa...

Orkar inte skriva nått nytt inlägg om bara tandläkarbesöket.

Det gick bra, tandläkarn var den överlägset bästa jag någonsin varit till - borrade ur lite, la i smärtstillande och stängde igen. Får ny tid i veckan - som jag ser fram emot!

Just nu gör det lite ont - ska nog ta en alvedon och vänta på att det smärtstillande han la i tanden ska börja.

Backeman sa...

Vad skönt. Jag avskyr själv att gå till tandläkaren. Jäkligt nice om du har hittat en du trivs med!

Anonym sa...

Som tandläkaren här hemma sa till en kompis med tandläkarskräck:
-Ajajaj, håll i dig för det här kommer att göra ont, hehehe!

Anonym sa...

Om inte Alvedon hjälper kan du prova spånken. Brukar funka, och är mycket roligare.

Anonym sa...

Min visdomstand låg horisontellt gömd under tandköttet och tryckte på framförvarande tand. Operation på sjukhus således:

De skar upp en del av tandköttet, vek bort en flik av tandköttet, tog fram en borrjävel och borrade tanden i två bitar. Jag hade en slang i käften som nästan kvävde mig och i den sögs allt blod upp framför ögonen på mig. Käkbenet vibrerade och jag kände den där jävla monsterborren som tryckte hårdare och hårdare. Tänder är envisa rackare. Avslutningsvis syddes jag ihop.

Kinden var stor som en fotboll ett par dagar efterår. Jag kunde inte öppna käften ordentligt på två veckor och min andedräkt kunde döda en drake.

Det går säkert bättre för dig :-)