måndag, januari 14, 2008

Monday monday

En måndag med två saker på schemat - återbesök hos tandläkarn och besök på arbetsförmedlingen för att försöka reda ut varför jag fått ett brev med ett besked om att jag den här månaden skulle få en tredjedel av vad jag brukar få.

Låter det som en kul måndag?

Det var nog den bästa hockeyfria måndagen på mycket länge.

Visserligen tog det 20 minuter att gå femminuterspromenaden ner till Hagagatan - ruskigt halt var det och jag blev tvungen att ringa och säga att jag nog blir lite sen, fem över utsatt tid stövlade jag in - genomsvettig - till mottagningen.

Besöket hos tandläkaren resulterade i att stygn togs bort och beskedet om att allt såg bra ut och bara skulle kännas konstigt ungefär veckan ut, vilket innebär bira på bussen till Värmland ;)

Sen bar det av upp mot Arbetsförmedlingen. På vägen dit hittade jag en hundring som nån vänlig själ lagt på gatan åt mig ;)

Klev in där för att mer eller mindre fråga vad i helvete dom höll på med, men det gick så där. Min arbetsförmedlare Per är så jävla soft så det går inte att vara arg på honom. Det kan naturligtvis även ha att göra med att han alltid letar lösningar istället för att se problem. Fick beskedet om att det nog bara var ett fel hos försäkringskassan som sköter utbetalningarna.

Gick ut på gatan och ringde upp till Sundsvall för att höra med försäkringskassan om det var så - det var det och det skulle inte bli nå problem med pengarna den här månaden heller.

Så det var bara att fylla i papperet och skicka in, så nu är det löst och jag är hyfsat ifatt med ekonomin. Blir inga större utsvävningar framöver men alla böter och annat gammalt skit är nu avbetalat - fint det.

*

Eftermiddagen tillbringades hemma vid spisen. Lagade till en saffranskryddad pastasås med lax och färska räkor - det är den ni ser på bilden där uppe. Kan vara topp fem va vad jag lagat till någonsin, det du Åberg!

*

Första tåren för idrottsgalan föll efter dryga 13 minuter när Kajsa klev upp på scen. Snyftar lite nu när jag skriver det också...

*

Lugn Åberg, jag kan laga till det åt dig någon gång också - när du förtjänat det ;)

*

Idag drog tifoplaneringen inför kvalserien igång. Kan bli riktigt fint, men det kommer behövas både arbetsinsatser och pengar. Bankgiro 5642-2520 för er som vill bidra med det senare, dalastark27@hotmail.com på msn för att anmäla intresse att hjälpa till.

*

Det kommer en hämd Herr Ros - var så säker.

*

Va in på Superstars kontor en vända - där händer det saker kan jag lova. Kan bli hur bra som helst även det. Två yra damer var det där i alla fall, plus en för dagen något o-yr Helen. De bägge yrhönorna satt och, ähum, yrade om diverse trekanter, var musen satt och annat som fick en gammal klackledare att nästan rodna.

*

Idrottsgalan är hur bra som helst. Settman dominerar totalt. Mycket legender där också, och riktigt skön nivå på skämten.

*

Efter idrottsgalan blir det Rocky 2 - tänkte jag skulle ta mig igenom alla Rocky-filmerna den här veckan. Vet inte varför riktigt - kanske en överdos av Heroes i helgen.

*

Nej, det är klart som fan jag inte rodnade.

*

Allt annat än Kallur som vinnare av Jerringpriset är fel.

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas att det blir Sanna lr Lidas som får Jerringpriset

Anonym sa...

Mmm..skulle oxå velat att Kallur hade fått jerringspriset...men icke sa nicke!! Så kan det gå..2 år på raken tungt......

Anonym sa...

Eeeeh.
Hon fick väl priset förra året?

Anonym sa...

Hon ska få det för vad? Att hon kom 4:a i VM eller? Anja Pärson tog 5 medaljer varav 3 guld i sin idrottsgren, DET om nåt är väl värt att prisas? (Ja jag vet att Sanna är leksing)

Men nu blev det ju ingen av dom..

Anonym sa...

Har aldrig hört att Zlatan INTE skulle vara leksing så jag utgår ifrån att han är det därför känns det ok ändå.

Anonym sa...

anonym nummer två. Jaha? Bara för att hon fick ifjol så skulle hon inte kunna få det i år? Nu fick hon ju inte det men ändå

Anonym sa...

Bota Heroes med ett Rockyrace?

Passa dig för Rocky 6 då. Rockys son spelas ju där av Milo Ventimiglia. Han spelar också Peter Petrelli i Heroes...

Muha!

Anonym sa...

Anonym 4.
Enligt degen så blev hon blåst på priset för andra året på raken.

Anonym sa...

Bra skrivet inlägg.

Anonym sa...

Hörru Emil, lämna genast tillbaks hundralappen din oärliga sate :-)

// Johan

Anonym sa...

vad fan har hänt med kastrullen??ser vidbränd ut
/kocken

Anonym sa...

Hur gick det med taxi-legget egentligen Emil? /Doris

Emil Nilsén sa...

Johan:

Återfås mot beskrivning

Kocken:

Va? Det är inget fel på den kastrullen - ser inte heller vad du menar skulle vara bränt?

Doris:

Åt skogen...

Anonym sa...

Tycker också kastrullen med såsen ser bränd ut både i kanterna och inuti, men det är väl bara på bilden.

Synd att inte Sanna fick priset. Som tur var fick hon ju förra året, men då var jag iofs missnöjd med DET då :-) Då ville jag ha Tre kronor, men lagsport göre sig sällan besvär...

Emil Nilsén sa...

såsen är i en stekpanna...

Anonym sa...

Kommer aldrig fattar varför folk är så förälskad i en lat diva som inte gör ett skit i landslaget. Italiensk fotboll skiter jag i.

Sanna i all ära, trodde själv att Kluft var given vinnare eftersom Anja fick bragdguldet...men folk är dumma och rostade på dansken.

F.Ö. tror jag någon bor skjuta Johan Riborg...