onsdag, januari 16, 2008

Klart jag fixar det här...

Men det ser liiiite tyngre ut än det borde på ekonomisidan. Det roliga under Jul och i Sundsvall märks i plånboken nu. Men vad göra? Lägga sig ner och dö? Näe knappast.

Bofors borta, födelsedag, mat hela nästa vecka - allt på en femhundring. Klart som fan det går. Resan är redan betald och jag har i alla fall en skuld att driva in, säkert fler - men jag är rätt glömsk, borde skriva upp sånt...

*

Lundström chattar om Pastorn - DD skriver av chatten - Eliteprospects tar upp det som rykte - folk på forumet skriver mer och mer om honom - Sportbladet letar i forumet och gör en artikel.

Ja det sista har inte hänt ännu men det är nog bara en tidsfråga. Funderade ett tag på om detta skulle vara verktyget för min hämd på Tomas Ros men det skulle orsaka så mycket kackel i supporterleden att det inte skulle vara värt det (läs och lär Fassie) på långa vägar.

*

Ska ner på arbetsförmedlingen idag, igen. Har i alla fall lite goda nyheter till dom den här gången. Vem vet, snart kanske man inte bara skriver här ;)

*

Hur stor chans tror jag det är att Pastorn dyker upp den här säsongen?

Typ 15%

*

Har rätt mycket i kylen/frysen så maten ska inte vara nått problem. Ett gäng karébitar, tre laxkotletter och en jävla massa pommes. Bacon har jag tre paket och potatis är inte dyrt, på pastafronten ser det ljust ut och flingor finns i överflöd.

*

Hur stor chans tror jag det är att Pastorn dyker upp här nästa säsong?

Typ 25%

*

Maten ska nog inte vara nått problem. Då är det Boforsresan som är nästa punkt. Blir ett stycke 13-med-kasse-för-en-hundring och så ser jag till att göra en riktigt god sallad att ta med så slipper jag slösa nå pengar på färdigmat på vägen dit/hem. Då går alltså resan på typ 130 spänn...

Kan nog göra en laxsallad basserad på såsen jag gjorde i måndags, det blir suveränt ;)

*

Är inte riktigt säker på när pengarna kommer in på kontot. Har jag tur blir det fredag nästa vecka, har jag otur blir det måndagen därefter.

*

Har en Stockholmstrip planerad för nästa månad. Ner och se matchen mot Huddinge och sen ett besök på klubben där StikoPer sköter musiken kvällen efter. Känner jag Kenta och dom andra rätt där nere finns risken för intag av stora kärl mörk öl på kvällen efter matchen. Ska försöka lura med Gidlund ut också, och Gösta - om han är hemma.

*

Satt och lekte med Photoshop och Illustrator lite nu på förmiddagen, fick till ett rätt bra t-shirt-tryck. Visserligen inte relaterat direkt till Lif, Superstars eller LTC men det kan nog användas för att dra in lite slantar till tifokassan. Motivet kommer i grund och botten från klackfolk och utan den kultstatus filmen i fråga har fått bland delar av klacken hade inte idén till trycket kommit fram.

Då är det inte mer än rätt att pengarna från en eventuell vinst går tillbaka in i vårt arbete för att främja livet som blåvit själ.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det där är ju rena lyxmaten du räknar upp! kör tonfisk och pasta några månader så kommer du ha gott om pengar :)

Anonym sa...

Själv äter jag makrill i tomatsås & vatten, men det beror på den stora magen.

Klart det blir en eller två bira när du kommer ner.

Emil Nilsén sa...

tonfisk är i stort sett oätbart om det inte serveras på en pizza med beasås...

Lyxmat vettefan om det är. Snarare bra käk som är betydligt billigare än att äta en pizza.

Skulle jag och Ida ha köpt varsin pizza istället för att ha käkat laxen så hade det kostat oss typ 160 spänn plus dricka - nu gick det på dryga hundringen för bägge två.

Anonym sa...

vad tycker du om att Mikkola lämnar? Han har varit en av mina favoriter i Leksand, en sån slitvarg är det sällan man ser.

immelmann sa...

- Både min fru och mina barn trivs fantastiskt bra här i Leksand. Både med dem som bor här och klubben men framförallt med fansen. Det är väldigt speciella och har varit fantastiska mot mig även nu under den tid jag varit skadad. Jag vill passa på att via hockeysverige.se skicka en extra hälsning och ett stort tack till dessa. Men visst är jag besviken på att jag inte fick stanna kvar i klubben.

Anonym sa...

Tyvärr du..befinner mig nog i Åre då och jobbar på skidskolan..vi får se.

Anonym sa...

Hur stor chans är det att pastorn spelar i Leksand igen.

100%

Pratade med en väldigt närstående familjemedlem till honom som sa att när han kommer hem igen så är det bara Leksand som gäller.

/Boppa

immelmann sa...

ändå inte 100%.. planet kan ju krasha

Anonym sa...

Well, jag undrar om det här överhuvudtaget. Dock såg jag honom under Clascupen på försäsongen i EA. 100%? Nej.
Om vi slutar kalla honom pastorn kanske oddsen ökar iaf...

Anonym sa...

kanske dags att släppa sagren och inse att det vuxna livet består av lite mer än bidrag och rock´n roll...

Emil Nilsén sa...

Sargen släpper jag nog aldrig, provade ett par år (lumpen - gbg) men visst är målet att leva på det jag själv tjänar ihop - och planerna är många.

Kommer i alla fall slita livet ut för att betala tillbaks de bidrag jag fått nu. Inte direkt, men ni som vet vad jag planerar vet att om det slår väl ut så kommer jag med råge vara en individ som Svea rike går plus på!

Nu ska jag skriva ett nytt inlägg, som garanterat får er moringar att överge att kommentera det här ;)