tisdag, januari 22, 2008

Förvirrad

Silly seasontråden på Superstars forum har spårat ur totalt. Jag tänker inte ens gå in på forum som jag betracktar som mindre seriösa, typ svenskafans och annat trams, för då lär min hjärna explodera.

Har försökt luska under dagen och inte kommit fram till nånting. Det är locket på överallt.

Vet inte om mina gissningar är att betrackta som kvalificerade men jag har haft rätt förut (jag har visserligen även haft fel förut, nästan mest fel, men ändå).

Jag tror att en spelare är klar, det är Grosek som Sportbladet skrev om för någon dag sedan.

Jag tror att ytterligare en spelare är på väg att bli klar men ännu inte är 100%, förhoppningsvis blir denne klar under förmiddagen i morgon. Det skulle inte göra mig nånting om denne spelare är Lasse Jonsson.

Jag tror inte på Andreas Karlsson, han är med i Tampas laguppställning ikväll och kan med det i stort sett avskrivas från den här säsongen.

Jag tror inte på den finska blixten, helt enkelt för att det skulle vara för bra för att vara sant. Däremot hoppas jag dock på att det är sant.

Jag tycker inte folk ska bli besvikna om det "bara" är Grosek som presenteras i morgon, sponsrad av Tällbergs hotell. 221 poäng på 526 matcher i NHL - det är fan inte dåligt. Bartek som folk skrek efter för några månader sedan har noll poäng på noll matcher i samma liga.

*

Var och kikade på Häradsbygdens 9-2 seger mot Avesta idag. Ett Avesta som förutom tre stycken killar från klacken innehöll två stycken Hultgren med släktband till Herman. Men det är inte det som kommer vara det bestående minnet från den här kvällen. Det är istället det sms som dök upp i mitten av tredje:

Stor tack till alla Leksands If supporterna! Jag hörde att ni hade skrivit positivit av mig på söndags match. Tack! Ni är bästa supporter! Hälsa alla andra också! Niko Mikkola

Anser härmed hälsningen framförd. Fick även tag på hans mail så nu är bilderna på väg över Östersjön.

*

Många utrycker på forumet sin oro för att dom kommer ha svårt att sova i natt p.g.a. morgondagens presskonferens. Jag kommer inte ha några som helst problem med sömnen.

Dels för att jag nästan aldrig har det (om jag inte börjat tänka på universums uppbyggnad och trevägsekvationer) men framför allt för att jag litar på herrarna Lundström och Åman.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror inte hotellen i Tällberg har nått med värvningar att göra. Den ekonomin finns inte för nått av hotellen inte en om dom går ihop... Många av dom har haft det riktigt tufft dom senaste åren.

Anonym sa...

Svenska Fans trams? Måhända att forumet är sådär men jag tycker du bör erkänna att det är en bra sajt. Leksandsredaktionen gör ett gott jobb och är alltid på hugget och har stort engegagemang. Hade vi snackat två år sedan hade jag förstått din kritik, men inte idag.

Anonym sa...

Men nu var det ju forumet han syftade, i vart fall med betoning på att där florerar mer rykten än det finns människor i Kina. Den som inte håller med om det ser inte riktigt nyktert på situationen.

Bara att vänta och se. Enligt mina källor är det så att Belfour fått ett kontrakt med Coyotes, där Gretzky coachar och de därför skall avtacka han för tiden som varit och tillkännage att Åke Liljebjörn gör comeback. Läck blir utlånad till Kazan i ryska ligan, Manne Fredriksson flyttas upp.

Anonym sa...

Antar att Emil syftar på alla hysteriska småungar, som får ett rykte om Grosek att förvandlas till att Olli Jokinen (med massa år kvar i NHL) till ett närmast klart nyförvärv..

Sådana där fjantiga saker sker både på superstars forum och svenska fans forum. Folk tycker det är roligt att spekulera, så de ljuger och kommer med falska påståenden helt sonika.. Tyvärr! Bara för att få snurr på forumet, eller så lever de under någon illusion och borde få professionell hjälp (psykiatriker?)..