lördag, januari 12, 2008

Laxdax

Kraftlös idag igen. Troligen beroende på att jag ätit för dåligt, eller i alla fall för lite. Har ett lass potatis på ingående så ikväll ska jag laga till en riktigt god laxkotlett och avnjuta den tillsammans med en citronhollandaise och ett stoooort lass pressad potatis.

I morgon ska jag ställa klockan på nio och ta en morgonpromenad ner på byn, om vädret tillåter. Är fortfarande lite slö i tanken så jag vill inte att det ska vara våt is när jag ska ut och gå. Har inte varit ur lägenheten sedan i onsdags och det här duger inte.
Känner jag orken så blir det även att ta tag i diskningen ikväll efter sporten.
*
mora torskade idag - men jag är mest glad över att Luleå vann. Vill inte ha dom i kvalet...
mik och ssk tycker jag låter alldeles utmärkt. Södertälje har HV borta nästa omgång och mora har Modo borta - dom bör förlora bägge två. Luleå har FBK hemma och det vore väl jävligt trevligt om dom kunde ta och knipa en eller tre poäng där.
Så då kör vi väl då, listningen jag utlovade. Mest inriktad på hur det ser ut för oss som supportrar om det skulle bli respektive lag.
Brynäs IF
Fördelar: Inte så långt att åka. Dåligt hemmastöd. Möjlighet till tidig resa med pubuppladdning.
Nackdelar: Ruskigt dålig arena ur klacksynpunkt, sämre bortastå än i Karlstad.
Kommentar: Inte nån höjdare, särskilt inte nu när fyra stycken ur Ultras Brynäs blivit avstängda. Hade dessa clowner fortfarande huserat på hemmastå hade jag med nöje åkt dig och kört över dom totalt.
Skellefteå AIK
Fördelar: Typ inga
Nackdelar: Enögd hemmapublik. Pepparsprayskåt insatschef. Våldsamma vakter. Kvalserierutin.
Kommentar: NEJ TACK - Skellefteå har riktigt stor rutin från kvalspel och resan dit är aldrig trevlig. När vann vi där sist?
Södertälje Sportklubb
Fördelar: Centralt läge. Sällan fullsatt - vilket möjliggör storresa. Bra pub i arenan. Ruskigt skönt om vi kunde spela ner dom. Bojken i högform!
Nackdelar: Deras säkerhetschef är, hmmm - hur ska vi säga, excentrisk och gillar inte tifo över huvud taget. Hyfsat hemmatryck. Firmasmåttingar.
Kommentar: Njaä, tror nog inte jag vill möta dom heller. Tar dom dock mycket hellre än Skellefteå. Ur supportersynpunkt, framför allt resemässigt, är det ju en drömmotståndare och det finns nog bara ett lag jag hellre spelar ner än Sportklubben.
Luleå HF
Fördelar: Ingen kvalserierutin. Sköna supportrar. Hardcoreresa som vi har rutin från.
Nackdelar: Svåra på hemmaplan, i alla fall för oss. Avståndet, även om vi åkt dit förut.
Kommentar: Resorna till Luleå i Lifgardets regi är sånt det fortfarande pratas om, både här hemma och uppe hos dom. Blir resan av så kommer det bli rajraj. Det skulle vara riktigt fint att fira tillsammans med Luleåfansen om bägge lagen blir klara när vi möter varandra.
mora ik
Fördelar: Vi slog dom sist. Två hemmamatcher.
Nackedlar: För mycket fokus på dessa två matcher - både från oss och från laget. Skaderisk, både på läktare och is.
Kommentar: Det verkar bli derby i kvalserien - och inte mig emot. Det är vårt fel att dom är där uppe - dags att ta ansvaret och skicka ner, och hem, fanskapen igen.
*
Nu lär det väl ringa i luren ikväll igen. Ni som ringer och skriker från hemligt nummer kan lägga ner - svarar inte längre under helgkvällarna när jag inte ser vem det är som ringer.
*
Nu är det bara att vänta på att Stoltz kommer hit med potatisen - sen ska det börja byggas upp energiförråd igen. Tror nog tandköttet är inflamerat där bak, får veta när jag ska på återbesök på måndag - troligen läge för antibiotika och vad det innebär vet jag inte riktigt.
Det ordnar sig nog...

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns speciell antiinflamatorisk munskölj (som smakar värre än skit) som man brukar använda efter just operationer i munnen. Detta då det ofta är svårläkt i munnen då det alltid är fuktigt och fullt men bakterier där...
Kommer inte ihåg vad den heter men är receptfri och inte speciellt dyr (under 100:-) och man kan be om den på apoteket. Denna har jag blivit tvungen att använda mig av bägge gångerna jag opererat bort visdomständer.

Lycka till!

Mvh /Lars

Anonym sa...

Här är munsköljen jag skrev om nedan:

http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4569&ProductSKU=50006&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo

Emil Nilsén sa...

jupp, den där har jag - tycker inte den smakar så jävla illa...

Men så gillar jag ju Minttu också ;)

Anonym sa...

fortsätt skölj ett ta te..den är grym..=) måste krya på dig te boforsresan..då ske ray rayas nilsén. hat gött te dess!nyp i stjärten från larsén..;)

Anonym sa...

drick jack daniels

Anonym sa...

Drick Fernet!

Emil Nilsén sa...

Uffe/Myhr:

Tanken har slagit mig men man får inte kombinera citadon och alkohol. Risk för andningsuppehåll.

Tycker om syre lite för mycket för att prova...

Anonym sa...

Så stor risk med andningsuppehåll är det inte.. Boostar lite mer, citadon är inte alls så farligt.

Anonym sa...

Här ska det inte firas nån seger i kvalserie. Vi ska till slutspel...

Men ni är alltid välkomna och dra en fest här uppe. Det vet du. Blomkrukorna på Cleo har saknat dig... haha