tisdag, maj 09, 2006

Snuvig idag...

Å igår så det blev ingen träning idag, åkte till falun ändå för att få reda på strategin inför söndagens match. Spänningen börjar redan yra omkring i kroppen. Ska försöka sova innan midnatt varje dag innan match - utvilad å laddad är receptet för vinnst.

Fick telefonsamtal under träningen från en bloggläsare som jobbar på en tidning, han undrade lite om min aviga inställning till just tidningar och frågade varför. Jag förklarade att man aldrig kan få fram det man verkligen vill utan det oftast rycks lös rubrikvänliga meningar ur sina respektive sammanhang.

"Om det är så dåligt, varför läser då folk?" undrade han. Det fick mig att tänka på vägen hem från Falun - varför läser folk tidningar i allmänhet och kvällstidningar i synnerhet när alla verkar medvetna om att det oftast bres på med både hundra och tvåhundra procent. Svaret har jag inte kommit på ännu, men det måste ju ha att göra med att det verkligen inte finns något alternativ.

Samtidigt har tidningarna själva satt sig i den här sitsen då dom brer på mer och mer; vilket i slutändan gör att dom inte kan skriva som det egentligen är för då är det ingen som bryr sig. Spritchock, folk som rasar, nackenchock och en massa andra sorters chocker är ett måste för att få folk att bry sig. Läsarna har helt enkelt blivit avtrubbade.

Tänkte skriva om Brynäs nya supporterklubb och Ledins patetiska VM-låt men nu ska jag lägga mig å sova istället. Skriver det i morgon innan jag drar till jobbet.

Sovmorgon is the shit!

Inga kommentarer: