onsdag, maj 17, 2006

Eftermiddag full av sport...

...var det meningen; men som så många gånger tidigare blev det ändrade planer. Såg första två perioderna av hockeyn på jobbet - sen hem å kolla tredje. Tänkte sedan slappa å spela poker fram till att championligan skulle dra igång - men icke.

Far min ringde och hade en bil på gång, forden sjunger på sista versen. En Micra i Långshyttan för 4000 var det på meyn. Vi åkte ner och kollade på den: krockad och gubben som hade den var riktigt desperat att bli va med den - och gick själv ner till 2000. Men orka åka omkring i en bil där man ser insidan av bilden genom glipan mellan förardörren och dörrstolpen.

Nåväl, hemåt igen. Fick lyssna på första 10 av finalen på radion i bilen, hände inte så mycket under dessa minuter i alla fall. När det närmade sig halvtid ringde Linda från arenan och tyckte jag skulle hålla henne sällskap sista stunden på jobbet - tänkte knalla dit och i alla fall säga hej å få en kram innan andra halvlek. Men väl där kom jag fram till att det var mycket trevligare där med henne än ensam hemma hos mig...

Så av min fotbollskväll fick jag se första halvlek och sista fem - men jag fick ju kramas och det smäller fan så mycket högre.

Kikade ut över ett mörkt och tomt norra. Fan - börjar redan längta tillbaka...

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är inte ensam om att längta tillbaka.... "sommaren är kort"....

Anonym sa...

Instämmer med föregående talare!