måndag, maj 15, 2006

Dammiga tvåpinns?

Jodå, någonstans i vårt knappt existerande förådsutrymme i arenan finns nog Wu-Tang-Eneqvist flaggan kvar. Ja många på forumet skriker efter spetskompetens och det är väl inte Johan - ännu.

Det absolut bästa i artikeln på leksandsif.se tycker jag dock är Lundströms presentation av Leksandsmallen 0607:

"Rätt ålder, stort hjärta, bra karaktär, gärna en bakgrund i klubben och inte minst viktigt – fortfarande utvecklingsbar."

Det vill säga precis allt som Rastislav, Bemström, Bicek och Calla inte har eller är. Den här försäsongen påminner mer och mer om början på filmen Miracle med Kurt Russel.

Vi har förut fått hit bra spelare som tillsammans blivit ett i bästa fall hyfsat lag - nu tar vi hit hyfsade spelare som tillsammans ska bli ett bra lag. Jag vet hur jag tänker men det är lite svårt att förklara - se filmen, helst ikväll, så förstår ni vad jag menar.

Säsongspremiär med Copperheads igår - gick åt skogen. Torsk med 0-34 (att jämföra med 0-2 i fotboll och 0-4 i hockey) var ju inte den premiären jag hade önskat mig direkt. Gick hyfsat för mig men det spelar ingen roll när man förlorar, var så jävla arg så att tårarna föll efter matchen. Finns många förklaringar till varför det gick som det gick, vi har t.ex. inte lyckas få tag på någon träningsmatchmotståndare i år vilket medförde att det för många på planen var första gången dom stod mot ett annat motstånd än det egna laget.

Nåväl, ny match på lördag - Nyköping Baltic Beasts på bortaplan. Nyköping slog Djurgården B med 38-14 på bortaplan i sin första match för säsongen och får gälla som favoriter, men nu vet vi vad vi måste jobba med och vi har två långa träningar på oss att fixa till det - så nog kan vi skrälla.

Fick i morse reda på att våra hemmamatch mot Djurgården flyttats från den tionde till den elfte vilket gör att jag kan vara med på det ståhej som utspelar sig i arenan den tionde och kanske får man med sig några årsmötesbesökare till Falun dagen efter. Många som sagt att dom skulle komma å kika i går dök aldrig upp. Kan ha varit vädret eller bakfylla vad vet jag. Vi får alltså vänta på det första tifot inom svenska amerikansk fotboll - men den som väntar på något gott..

Inga kommentarer: