söndag, maj 28, 2006

Korsfäst, död och begraven?

Öh, näe. Bara för att man inte skrivit något på fyra dagar betyder det inte att man blivit "tystad av den stora vitblå maffian" som någon kommenterade. Ska ni skriva kommentarer så skriv gärna erat namn eller nick så man vet vem det är som smyger omkring här...

*

Vad det gäller laget så har jag inte hört så mycket mer. Vissa har blivit lite restriktiva med informationsspridandet sen jag började skriva här, vilket är fullt förståeligt. Håller dock saker som folk inte vill sprida utanför den här blåggän - så länge jag kan hålla mig alltså.

Jag väntar med spänning på att höra från Eastvillage hur det blir. Skulle tydligen varit uppklarat och fixat i fredags men det blev det inte. Fan vet varför.
Lundström får inte börja göra misstag redan nu - Österby måste vara kvar. Han är den enda naturliga kaptenen vi har i den nuvarande laguppställningen. Behålla honom får kosta vad det kosta vill.

*

Träffade ett par gamla bekanta och ett nytt ansikte i arenan under veckoslutet. Riktigt kul att stöta på Ene uppe i resturangen, var ett tag sedan man såg honom off ice. Försökte komma ihåg om vi sjöng något elakt om honom i vintras när vi mötte Djurgården. Möjligtvis att det blev en "sparken från Leksand" men jag kommer ärligt talat inte ihåg.

*

Match igår, torsk igen. Våran sämsta insats så här långt och inget att hänga i granen. Norrköping är dock seriens bästa lag och bör gå obesegrade den här sommaren. Min egen insats är svårbedömd när man är mitt uppe i skiten. Blockade för en first down vilket jag aldrig lyckats med förut och det kändes jävligt bra.
Nästa match är om två veckor - mot Djurgården. Den ska vi bara vinna. Norrköpingskillarna trodde vi skulle springa över Dif ganska enkelt. Jag skiter fullständigt i om det är enkelt eller inte, jag vägrar förlora mot djygår'n.
Vi hade en mindre lagfest efteråt och jävlar vilken kul kväll vi hade.

Hell och Aron - dock inte igår...

Grillfest hemma hos Tote med följande laguppställning: Lastbilen (jag), Aron + flicka, Hell + flicka, Trones sr, Trones jr, Coach, Tote och Bertil - det vill säga bara dårar. Rejält skön grillning och sjukt alkoholintag.

Släppte ett par rejäla kommentarer till förbipassarende, bland annat en som inte direkt gör sig i skrift men som fick bröderna Trones och Tote att bryta ihop och mig själv att skratta mig till gränsen mot spylandet.

Efter grillningen blev det Engelbrekt där ett rockband gjorde det dom skulle - rockade. Vi satt dock mest med ett par glas och pratade fotboll, mina lår och vader hade inte direkt någon lust att hoppa framför en scen.

Idag har varit en sådan där lååååång dagen efter. Inte mått så dåligt alls men varit rejält sliten, brukar ta ett par dagar att återhämta sig från en match i vanliga fall, nu tar det nog en vecka skulle jag tro. Vakande hos Tote och såg "not another teen movie" - förvånansvärt bra måste jag säga, kan dock vara alla fotbollsscenerna som gör att den får godkänt. Lars, som är helt jävla dum i huvudet, skjutsade hem mig till Leksand. Blev en liten morsdagsmiddag på baren. Käkade en ceasarsallad, har inte provat det förut, å jävla va gott det var - rekomenderas.

*

Lagkaptener var det ja. Att ta över det jobbet och göra det bättre måste ju vara ungefär som att ta bättre fotografier än en blind kille utan kamera.

Österby ska ha jobbet - svårare än så är det inte. Vilka som ska få varsitt A på bröstet är däremot mer öppet. Finns ett gäng som har potential men vem av dom det blir har jag svårt att förutspå just nu.

Sätter dock en halvt urdrucken Blue Zebra på att våra två ass.kaptener finns i den här skaran:

Huokko, Herman, Karlberg, Gabbe, Petter eller möjligen Pasi. När jag läser namnen själv känns det som att #15 och #17 ligger närmast.

*

Sover ute i byn i natt, har fortfarande inte fått ordning på bilen och jag tänker inte promenera till Insjön för att jobba. Ska försöka få ut en bild på vrålåket under morgondagen - jävlar va det ska putsas när bromsarna är fixade.

*

Träffade på tre blonda flickor på McDonalds i falun i går morse. Tydligen innebandyspelande damer i alldeles för ung ålder för mig. Av någon anledning hamnade vi på Audio Video samtidigt som dom och där besannades dom flesta fördomar om överklassflickor från huvudstaden.

Hej vi har inget för oss innan matchen så vi spontanshoppar en bergsprängare för 2900 spänn...

Det är mer än dubbelt så mycket som jag gav för min nya bil. Hmmm, måste byta jobb.

*

Nej nu blire sova.

*

Just ja, äpplena från medelhavet. Tja dom skulle ju kunna ätas efter att man skrikit den gamla klassiska "bira bira bira"-ramsan...


Nu är jag uppe i någon slags världsklass av långsökthet - men jag kan inte säga nått mer nu. Hoppas ni flinar lite när det uppdagas vad jag menar. Noterade för övrigt nu att det verkar vara en Frölundait med förflutet i ett lag lite längre norrut än GBG som står längst till höger av ölflaskorna...

*

Hej vi ringer från Södertälje, skulle ni kunna tänka er att byta Calle Steen och Stefan Bemström mot Gabriel Karlsson och Janne Huokko?

*

Hej jag ringer från Mats Bilar, skulle du kunna tänka dig att ge oss din Volvo 240 och istället få en Ford Mustang?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Hoppas du inte tog illa upp av kommentaren om "vitblå maffian".. Det var bara ett skämt eftersom du "utlovade" svar på gåtan med Äpplena dagen efter men det inte kom några mer inlägg från dig.. Tänkte då att du kanske blivit "tystad" :-)

Sorry för ev. missuppfattningar...

/Djanzon (brukar skriva på Superstars forum...)

Anonym sa...

Bilden, kan det vara en högerback som är tänkt med den ? Det finns en högerback i FHC Tom Koivastu . tu på slutet kan ju bli 2 äpplena på slutet. 7 heter på finska kosi nästan starten på Koivastu. Men hur f-n får man in flamman i det hele ? bergis är jag ute cyklar så det bara visslar i "arschölä" !!? Nån som har några ideér om detta ?

//Toonarmy på SStars-forumet

Anonym sa...

nej nu vet jag! ronnie sundin.
äpplena heter väl typ ron el vad vet jag!? nie är för antal äpplen. sun är flamman dvs solen. d i en = på en rad.Spelar i FHC men har spelat i Mora dvs norr om GBG . Super-bock kan jag dock ej tolka.
Men det är en gissning iaf.

//Toonarmy

Anonym sa...

Tjena! Har du hört nåt mer angående Jens Nilsen? Verkar som det är fullt på forwardsidan redan?

Men han var ju med i inline cupen i helgen, kan de betyda nåt?

mvh // Johan hansson