fredag, maj 19, 2006

Fötter, fötter, fötter

Nej det handlar inte om lillebror gladhockey. Det handlar om två nyförvärv som bägge verkar ha fått lite fotproblem. Inga större saker dock, en stukade foten i elljusspåret och den andra verkar ha fått någon slags information.

Försäsongsträningen fortlöper med den så kallade mack-träningen (som ju egentligen heter maq-träning), isträning och konditionsträning. Idag, fredag, kördes det en timmes maq och sen 18 "90/30-intervaller" som enligt vad jag förstår, säger kanske inte så mycket, på ren svenska innebär kuta allt vad du orkar i 90 sekunder för att sen ta det lugnt i en halvminut. Låter ju som något man skulle kunna göra två eller kanske tre vändor. Men arton? Näe jag klarar mig nog ändå...

*

Match för Copperheads i morgon i Nyöping mot Baltic Beasts - kan bli riktigt kul. Avresa redan 0700 från Falun då juniorerna ska med och lira en träningsmatch innan våran. Beasts spöade Djurgården på bortaplan i sin premiär, dock ställde Dif bara upp med 13 man vilket är ungefär hälften av vad man behöver för att kunna genomföra en match på ett bra sätt.

Funderar på att åka till Falun ikväll och sova hos någon lagkompis - blir lite lättare att ta sig upp klockan 06:30 istället för 05:00 i morgon. Tydligen är jag ensam fullback med på resan så det kan bli ren rejäl genomkörare. Bra det; har en hel del saker jag tänkt ändra på från förra matchen. Någon i Nyköping ska få sota för stortorsken mot Bulldogs.

Verkar bli en ny bil - står en svart Opel här nere på gården nu som jag strax ska köra ut till byn för en inspektion ovanför smörjgropen. Forden är helt slut och frågan är om inte den till och med ger upp innan körförbudet inträder i slutet av den här månaden. 1200 vill dom ha för Opeln och det är samma som jag får för forden på skroten så jag byter ju egentligen bara rätt av - men som sagt; först ut till byn för inspektion.

1 kommentar:

Anonym sa...

information ??