måndag, maj 01, 2006

Öh, näe, jag sjöng inte

Hur lockade det än var att ställa sig framför juryn å haspla ur sig Talinder, Lilja o.s.v. så blev det inte så. Nej jag var på plats på idoluttagningen med ett uppdrag, att rekrytera folk till Copperheads. Vet inte om våran drive resulterade i några nya spelare - men kul var det. Idolfolket är väl kanske inte direkt urtypen för fotbollsspelare direkt...

Har bara en bild att bjuda på, jag och Zäta försöker klä av varandra...



Vidare nu då till Elofsson, ja han har svarat för en av de absolut skönaste målfiranden (finns det ett sådant ord? - nu finns det) som en Leksandsspelare någonsin genomfört. Det var under första vändan i allsvenskan uppe i mora, tror till och med att det var det första riktiga derbyt det året.

Vi låg under med 2-0 efter bara några minuter i början av första. Vi kom ikapp till 2-2 och gick ifrån till 2-4. Det fjärde målet gjordes av Elofsson - hur vet jag inte, det enda jag minns är att han efter målet åkte fram till oss, kastade handskarna, vände handflatorna uppåt och hetsade på klacken.

"Sjung då era jävlar" - kunde man nästan se han tänka, och som vi sjöng.

Får återkomma med lite Gabbe Karlsson-anekdoter när jag orkar, kom just hem från the benpass from hell på gymmet, ska surpla i mig ofantliga mängder vatten å sen blire sängen.

Jobb i morgon juh.

Sovmorgon dock, men jag ska nog ställa klockan på normal tid ändå. Det lär ta ett jävla tag att ta sig ur sängen - känner redan nu hur ljumskarna värker.

Coach skickade en bild på hur han tycker en fotbollsspelare ska se ut i kroppen - har nog ett par pass kvar på gymmet innan jag är där.

Inga kommentarer: