fredag, maj 12, 2006

Janne Houkko?

Ja, det verkar inte som om han komm hit - i alla fall inte direkt. Enligt, som det brukar heta, normalt sett väl betrodda källor så har han ett gällande kontrakt med sportklubben. Kontraktet innehåller visserligen en klausul enligt vilken han får bryta efter det här året - dock inte för att gå till en annan klubb i samma division.

Han får alltså inte göra som Gabbe och dra en omvänd Calle.

Hörde även ett vansinnigt rykte att Janne skulle till mora och att vi sedan skulle hyra honom - allt för att få hit honom. Hmmm, sammarbete med mora - nej tack! Motarbete ska det vara...

Bägge bröderna gladhockey försvunna. Ja inte gör det mig nått.

Grillfest nere på kajen idag. Linda skulle dit, vet inte om jag orkar. I sådana fall glider jag ner en sväng å ger henne en puss å sen hem. Pallar inte att vara nykter på en fest där alla andra andra dricker bira å vin.

Men ta en öl du också då?

Ja, haha, problemet är att den där ölen gärna vill ha sällskap nere i magen och jag har match på söndag så det blir inge dricka. Ska även försöka sova innan midnatt... Men det brukar bli svårt. Ska jobba på baseballen i morgon, för första gången - får väl se hur det går.

Sen är det som sagt match på söndag. Kickoff 1500 på Lugnets friidrottsstadion - många jag pratat med säger att dom är sugna på att komma dit och titta på - får väl se hur många det blir.

1 kommentar:

Anonym sa...

Janne har ett kontrakt gällande 2 raka år, finns ingen klausul tyvärr, vill stars ha han så kommer det kosta pluring!

So much for "säkra källor"...