lördag, maj 13, 2006

Buga för kungen gurkjävlar!

Verkar som att grävs premiumpreben är på väg tillbaka. När jag först hörde det ryktet för några veckor sedan kände jag mig grymt skeptisk. Men ju mer jag tänker på det ju mer tror jag att det kan funka jävligt bra. Vi har alla sett hur Jens och Challe hittade varandra på isen under första svängen ner i allsvenskan - tror inte det är så stor skillnad nu.

Jens förtjänar att avsluta sin karriär som hjälte på isen i Ejendals när vi går upp för gott. Vad har ni för minnen av Jens? Bjud med er i kommentarfunktionen nu. Det första jag kommer att tänka på är målet mot gnaget i globen. Hur kan man göra en sådan grej? Synd bara att personen på chatten som skulle fixa upp den matchen på ftp'n inte verkar ha gjort det - den matchen kan jag se hur många gånger som helst.

Nåväl, Jens till Leksand välkomnas med öppna armar av den här bloggaren. Får han sedan med sig Hansen så har vi förmodligen danmarks tre bästa hockeyspelar i laget nästa säsong.

Årsmötet verkar bli en rejäl fest, en fest som jag missar i alla fall början av. Vi möter Djurgården hemma i Falun den lördagen och det känns som om jag väntat hela mitt liv på den matchen... Dyker dock upp i sportbaren efteråt - antingen glad eller ledsen men garanterat mörbultad.

Mörbultad är nog mitt favoritord just nu. Man har alltså blivit bultad mör - å bättre kan man nog inte beskriva det tillståndet man befinner sig i efter en match.

Premiär i morgon, matchen börjar 1500 - inte 1400 som jag av misstag skrivit här och var. LTC ska tydligen vara på plats och Hans Lodin har utlovat ett litet tifo - bara det är ju värt trippen till falun. Att ni sen förhoppningsvis får se mig få lite stryk men dela ut ännu mer är säkert inte helt fel det heller.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Trist att man alltid skall minnas det tråkiga: En viss miss av öppet mål...fast å andra sidan så sköt han MoDos målis i röven och in i mål från bakom förlängda mållinjen åxå så vi minns väl den i stället :) //J

Anonym sa...

Det skulle vara grymt om Jensa återvände.
Måste säga att jag också minns globen-matchen som ett av de starkaste minnena med honom.

Anonym sa...

Ja, minnet äv målet i globen slår det mesta, även när det gäller trollgubben från Danmark.

Sedan finns ju detta minne tyvärr också http://www.hansjax.com/pics/compose.php?imageid=67

Anonym sa...

Tja, alla gånger han fintat ett stenhårt slagskott men i stället levererat ett snyggt mål-pass. Annars är det ju förstås de två slagskotten, det ena mot gnagisarna i Globen :-) och det andra i öppet-mål-stolpen :-(
Han är i alla fall mycket välkommen tillbaka om det skulle bli så. /P

Anonym sa...

hehe, Jens ja... jag minns när han delade ut en falukorvsring till 3 tappra och 2 lite mer kunniga :)

Ett annat minne är straffen mot brünäs(?), när han åkte sakta, sakta fram för att helt plötsligt dundra in ett slagskott från en halv meters avstånd. Jag kan ha supit till det här minnet fast jag är ändå tämligen säker att det har hänt...

Anonym sa...

Känns lite som att tar man hem jens nu och han inte gör så bra i från sig som förut så kanske folk får en annan bild av han.

Nej låt han avsluta karriären i Danmark eller Borlänge så kommer alla i håg honom som en hjälte i LIF!

Jag tror varken Jens eller Niklas har blitt bättre i sina blåbärsligor.

Anonym sa...

Bästa minnet av Jensa? Hela den magiska första vändan i allsvenskan där han och Challe totalt ägde!

I min bok ska Jensa spela i Leksand. Alltid!

/LF