tisdag, november 28, 2006

Måttligt nöjd just nu

Ja så känns det nu. Nästan allihop!

Inte nog med att jag tillbringat morgonen på msn med en helidiot. Nu fick jag reda på att Petter lånas ut till Arboga igen. Inget fel på själva utlåningen, får han inte lira här så är det bättre med speltid någon annan stans.

Men frågan jag ställer mig nu, likt DP gjorde igår, är självklart: Hur i HELVETE kan Siklenka få så mycket speltid som han får?

Vad är det karln gör rätt? Jag ser inte mycket. Tycker inte han verkar vilja vara här över huvud taget. Nonchig som få, verkar inte bry sig nämnvärt om ens tillräckligt för att kika var pucken är. Uppspelet när han sånär skjuter huvudet av Pasi är redan en klassiker.

Karln väger över 100 pannor - när ska han använda dom?

Finns ett gäng filmer på nätet där man ser honom tacklas, när ska han göra det?

Jag förstår verkligen inte det här. Jag önskar att någon kan förklara det för mig.

Är det det här som är det nya Leksand? Det Leksand som ska bestå av spelare med hjärta? Vad ger det för signaler till dom andra spelarna när en kille utifrån som uppenbarligen inte bryr sig särskilt mycket tillhör dom backar som får mest speltid?

Vad är det Jukka och Christer ser som inte vi ser?

Han spelar nog fan inte gratis heller...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, håller med! Bort med Siklenka. Troligtvis det sämsta jag sett på ett par skridskor någonsin!

Anonym sa...

Jag tror att det helt enkelt beror på att han känner sig utanför gänget, han spelar precis som du beskriver, men tycker att det saknas en hel del självförtroende där. Visst rimmar det illa när man ser till speltiden han får, men han har ju verkligen spelat ner sig till skillnad från övriga i laget, som verkligen fått en skjuts framåt.

Anonym sa...

Han började ju bra, skottvillig och träffade ofta mål. Men sen har det ju hänt nåt... Kanske läge för ett litet experiment. Ge karln ett litet (oförtjänt?) "Big Rig"-inspirerat tifo så kanske allt släpper! ;-)

Anonym sa...

Han är nonchalant!!!

Nää Bänka Siklenka!!

Anonym sa...

jag håller med a2, mest förtjänt av ett tifo är bergenström, men han spelar ju redan som gud, dag för siklenka att börja lira, som jag är övertygad om han kan...

Anonym sa...

Siklenka är det sämsta jag skådat i Leksand. Golubovsky är en världsklassspelare i jämförelse..