måndag, november 13, 2006

Första träningen med Copperheads

Sjukt kul att träffa lagkompisarna igen, sjukt kul att spring av sig lite, sjukt kul att man fångade alla passningar utom en, sjukt kul att redan nu hittat ett favoritspel, sjukt kul att redan nu hittat en målgest tillsammans med Oscar, sjukt kul att ha träningsvärk efter alla armhävningar och situps, sjukt kul att kolla Chargers - Bengals hemma hos Tote efter träningen och sjukt kul att jag knockade stackars Oscar (av misstag) redan på uppvärmningen.

Armhävningarna och situpsen beordrades när någon tappade en boll. Jag tappade som sagt bara en och orsakade därmed bara fem armhävningar - skönt. Jag vill fan inte tappa nå fler, det är aldrig kul.

Knocken kom när vi körde playground, oorganiserad semikontaktsfootball. Skulle slå ner en passning som motsåndarna kastade, när jag lyfte handen hamnade Oscars huvud ivägen - smackibonk!

*

Almtuna hemma i morgon, vinner vi den så känns det som vi kan vinna dom kommande tre också. Vore inte helt fel med en liten streak nu så vi knappar in på Rögle. En andraplats innan jul är ett realisktiskt mål.

*

Tvåpinnarna strömmar in. L'ego har gjort klart en till Vopat och Åberg har en nyproducerad han med - riktad till puckkåta linjemän.

Tror vi kan producera fem till tio nya flaggor i veckan om det här intresset håller i sig, vilket jag tror det gör. Det hör av sig folk nästan dagligen och vill vara med och måla.

*

Undra om Joni står i morgon - laget ska ju enligt uppgift vara skadefritt så helt omöjligt är det väl inte. Challe tillbaka - viktigt, hoppas bara han inte kliver på för tidigt.

*

Tifomöte i morgon innan matchen. Linjerna för resten av säsongen ska dras upp, några saker är redan inplanerade och mer lär det bli. Så jävla skönt att folk är så jävla på!!!

*

Ska upp om fem timmar och köra ut en 740 till byn, lär ju bli en bra och trafiksäker körning - eller nått. Bör nog sova, men det går aldrig att somna efter träningar - adrenalinet pumpar fortfarande. Dessutom blev det en kopp kaffe innan hemfärden för att vara lite mer på hugget i halkan. Nåväl, får slänga mig i sängen direkt jag kommer hem efter turen i morgon.

Sova ett bra tag, städa klädkammaren, käka nått, sen är snart klockan 17, å då kliver man i rollen som Kapten Klänning igen.

Tycker du att du skulle tillföra något på ett tifomöte så slå mig en signal efter lunch i morgon för tid och plats.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig Lego är. Hittar på motiv och målar heeelt själv.

Emil Nilsén sa...

Sorry myhr, rätt trött när jag skrev.

Hör alla det, Myhr var med han också!!!

Å hans mor var en god vän till hans far.