tisdag, november 14, 2006

Det är visst nån som är tillbaka

Låg och slötittade på något skitprogram på tv när l'ego ringer - å det gör han aldrig för att kallprata, i alla fall inte nykter, så det är alltid spännande att svara.

"Har du hört att Jensa är tillbaka"

Nielsen? är inte han lite väl gammal nu, tänkte jag och hasplade ur mig:

"Vilken av dom?"

Svaret var lika oväntat som underbart:

"Ber-Gen-Ström!"

*

Vill tydliggöra att det skitprogramet jag tittade på inte var Mash - detta underbara program hade redan slutat och bör på intet sätt sammankopplas med ordet skit om det inte är direkt följt, utan mellanslag, av ordet "bra".

*

- Jens kommer att tillföra vissa bitar i vårt spel som vi lider brist på. Han är en naturlig målskytt och en irrationell spelare som kommer passa in bra i vårt lagbygge. Säger Lundström till leksandsif.se

Kunde inte sagt det bättre själv, kanske därför jag inte är sportchef. Vidare säger Lundström att Jens tillhörde dom bästa i slutet av förra säsongen. Jag vill nog sträcka mig ännu längre och säga att han var den bästa vi hade, i alla fall under kvalserien.

Vidare är det en ruggigt skön kille som tillför nästan lika mycket vid sidan av isen som på.

*

Pratade faktiskt med honom i lördags, via msn, medans jag satt och förfestade. Hade glömt bort att jag hade honom på listan och kollade historiken för att lista ut vem det var.

Kallpratade lite om livet i Finland, Huckobanderoll, sportbladets låga klass, Leksands uppryckning på slutet, spelarkritik o.s.v.

Slängde ur mig ett "kom hem vetja" och fick till svar "vi får se vad som händer i framtiden". Antingen har vi en ruggigt snabbt jobbande sportchef eller så satt det en Bergenström i Finland i lördags och log mot skärmen och tänkte "vänta du bara ska du få se på fan" - jag tror på det sistnämnda.

Välkommen hem Jens, fruktansvärt mycket välkommen hem!

1 kommentar:

Anonym sa...

WHY LINUS?!?!?! :'(*snyft*