tisdag, november 07, 2006

Den som väntar på något gott...

väntar alltid för länge.

I alla fall om det gäller bredband. Har ringt telia och glocalnet om varandra hela förmiddagen. Jag fick i alla fall besked till slut: två veckor, kanske tre.

D.v.s. 14-21 dagar utan uppkoppling hemma - dryyyygt. Fast i morgon ska jag ta tillfället i akt och städa ur klädkammaren, det behövs - och jag har kommit fram till att den är nödvändig att ha uppstyrd om jag ska få ordning på resten av lägenheten.

Just nu ligger det kläder överallt.

*

Huddinge borta i morgon, finns inga pengar att åka dit för : (

Går ju på TV så jag antar att jag får klara mig. Sen har jag av någon anledning tacka ja till en flicka som av någon anledning ville att jag skulle gå någon slags modevisning på Baren i morgon kväll.

Ska ner på StarShop och plocka ut dom kläderna dom vill visa upp.

Flickan i fråga tyckte att jag skulle dra igång någon ramsa från catwalken, som om folket som går på modevisning kan någon av våra sånger.

Baren i morgon vid 22:00 för er som vill se mig göra bort mig.

*

Förfesten kommer närmare - kan bli precis hur jävla kul som helst. Pedal fyller 18 den dagen - lär firas rejält. Frågan är var man drar vid 22 när Arenan stänger - Lucky House är INTE ett godtagbart alternativ - men det lär väl bli där man hamnar ändå.

Utelivet i Leksand är verkligen öken. Jag och Gidlund från Superstars SHLM gick ut i Falun i fredags när vi kom hem från Arboga - å det var en dålig kväll med Falumått mätt - men den krossade ändå en stel utgång på Lyckliga Huset.

*

Träning på söndag!!!

Första gången man träffar laget sen säsongsavslutningen - ska bli så jävla nice!

*

Lite stök på norra sist - många som tycker, få som vet vad som hände, ännu färre som vet varför. Men det är klart att det inte ser bra ut.

Utredningen om stöket på MAX i Sundsvall har lagts ner - även där var det ett par personer helt utan aning om vad som hänt som tyckte till på superstars forum. Varför tycka och tänka om något man inte vet nått om?

Försöker man få jobb på Aftonbladet?

11 kommentarer:

Anonym sa...

LTC = LIF:s egna firma?

Fotomuppen sa...

kameran är med! De blir min första mode fotografering de här;)

Folk har alltid i alla tider lagt sig i de som inte angår dom. Folk har inget liv helt enkelt och där av måste dom lägga sig i och tycka till om andras.
Sagts förut..men tåls å sägas igen.Om man nu mot förmodan absolut måste lägga sig i sånt som inte angår en.Ta reda på bakgrunden till saker INNAN man börjar slänga ur sig åsikter som inte stämmer för fem öre!!

inge ont om Aftonbladet Emil..dom gav mig 3000 spänn;)...men..utöver det så e den inte så mkt att hurra för.

Anonym sa...

Håller med om att man ska akta sig för att tycka om saker man inte vet nåt om... MEN man ska tänka på att det är så resten av omgivningen uppfattar situationen vilket kanske inte alltid är så bra...

Anonym sa...

Det är enbart med öppenhet och raka rör som man får fram sanningen

Anonym sa...

och med knytnävarna

Emil Nilsén sa...

Anders Sävsjö:

Helt rätt, men dom som pratade på forumet om Sundsvallincidenten var defenitivt inte där...

Anonym sa...

Jag kan inte hitta nått på forumet om läktarbråket / sundsvallsbråket? Länk?

Anonym sa...

Sveriges enda firma med trumma!

Arrangera lite subventionerade SS-resor, så kan du se alla matcher.

Anonym sa...

Tycker det börjar gå till överdrift nu... Seriöst, först en banderoll som fick dessa följder: Tidningsrubriker, leksand går ut och tar bestämt avstånd från banderollen, folk skriver ut sin ilksa över banderollen i olika forum. Folk påstår att den var gjord innan matchen? TA REDA PÅ FAKTA innan ni försöker skriva nåt som ska framstå som kreativt. Folk skriver att LTC bara är hårda grabbar, jaha får man reda på det genom att folk håller upp en banderoll? Vafan är det med folk?

Nu sitter man och läser om att det var lite stökigt på norra...jaha? och? Blir man en firma efter internbråk? Låter som tredje Världskriget har brytit ut...var inte där så tänker inte uttala mig om det.

Sen fattar jag mig inte på folk, man klarar av att se två personer släppa handskarna puckla på varandra på isen. För att sen gå in och gnäbba om banderoller hit och internbråk dit. Ska vi polisanmäla nästa slagsmål som händer på isen oxå? egentligen klassas det som misshandel, dock är båda med på det, så det skulle inte leda till något. Finns rätt mycket vittnen. Ne klarar ni av att se hårt spel på isen och lite slagsmål borde ni klara av att folk visar känslor på läktaren. Det som händer på läktaren stannar på läktaren. Det som händer på isen stannar på isen.

Att få utlopp för sin passion sin kärlek till laget, om det nu är genom banderoller sång dans etc...det är vad man brukar kalla läktarkultur. Känns som LTC bevisat det bättre än er som gnäller som inte ens varit på matcherna? Dessutom får man ut mer på en banderoll än vad man får ut av att gnälla på ett forum

Långtidskontrakt till vopat
Over and out ////// christoffer

Anonym sa...

"Tycker du ändå det är du välkommen att säga det öga mot öga, när som helst - var som helst."

Detta är också en av anledningarna till att LTC uppfattas som testosteronstinna tuppar. Tror ni att någon som inte vill ha handgemäng uttrycker sin åsikt under eget namn eller direkt till er när man får ett svar med underton av hot?

Anonym sa...

Jag vet inte hur folk kan ha så sne uppfattning om oss, vi älskar vårat LIF och skär plast och tejpar ihop det lite samt målar och har oss, jag vet inte om det uppfattas som våldsamt direkt, det är inte mer våldsamt än pysslet på dagis liksom... Jag har då aldrig varit inblandad i några bråk i alla fall, men det är klart att om någon skulle slå mina kompisar så måste jag ju ställa upp, så funkar det väl för alla antar jag? Det känns som en självklarhet att man inte låter någon som man älskar får stryk. Att vi är en kompisgrupp som går under ett namn ska väl inte ha så stor betydelse? Är ni avundsjuka för att ni inte får vara med i en så sammansvetsad grupp eller varför bråkar ni på oss hela tiden?