tisdag, december 26, 2006

Tre kronor - inte ett öre mer...

Försökte i alla fall. Tänker då aldrig mer ställa mig å leda någon slags Sverigeklack. Helt okey tryck men ändå ingen tändning - jag var total jävla ointreserad.

Innan matchen kändes det som att det skulle bli en kul grej att göra - men när jag väl stod där och skulle försöka få igång hjärnan i hockeymode så var det noll och ingenting.

Svårt att förklara, men det kändes liksom inte "hemma" - vet inte hur annars ska beskriva det. Massa konstiga jävla mäniskor på norra, folk som helt enkelt inte hör hemma där. Det kändes inte som våran arena idag, och det var det väl på sätt och vis inte - det var Sveriges hemmaplan, inte Leksands.

Fy fan, läser igenom det jag skrivit och det blir ju bara dravvel - nåväl. Försökte i alla fall förklara mig.

Drygast idag var annars två saker, den andra kommer längre ner, den första var alla dessa oinsatta jävla en-gång-om-året-besökare som på något jävla sätt tror sig vara i en position att kräva något av någon annan. Folk som i sin världsbild tycker det är åt helvete om flamman inte står vid trumman och jag inte står längst fram - på en jävla landskamp.

Jag lovade Bendelin och Åman ett tifo och att jag skulle försöka försa perioden och känna efter om det funkade. Nu gjorde det inte det, vilket kändes rätt omgående men jag höll ändå det löftet jag gett.

Det här var underhållningshockey, helt utan känslor för mig. Jag hyser en kärlek för Häradsbygden som är 100 gånger större än den jag har för landslaget. Kärleken till Leksands IF, bygden och hemmanet går inte att med ord beskriva.

"juniorerna var värda det här stödet" sa en polare på msn.

Är dom så jävla sugna på att spela inför en klack så är dom välkomna att försöka ta en plats i Leksand så ska jag gladeligen göra mitt yttersta för att bära fram dom match efter match. Landslaget är för mig ett avslutat kapitel.

*

Andra tråkiga grejen är Österbys flytt till Norge. Fy fan va tråkigt, jag vill så gärna ha honom här. Ryktena säger att det är fler som kommer ryka och att det är nytt folk på väg in.

Hoppas verkligen firma Micke-Jukka vet vad dom sysslar med.

*

Sagan om ringen nu med Jessica och Axel, sen Invincible igen å sen sängen. Fast med tanke på vad som hände där i natt så lär jag nog sanera lite först ;) Eller?

16 kommentarer:

Anonym sa...

Synd, nog tyckte jag att tifot med de 3 kronorna gick bra sett hemifrån TV:n... Din tröja med #11 Ritola kommenterades även av Lindeborg/Vikegård...

Nu tycker även jag att det här känns rätt *gäsp* Därför är jag heller inte där...

Bara att hoppas att LIF tjänar pengar på detta iaf... Det är det enda jag bryr mig om gällande arrangemanget... :-)

Synd även med österby. Kom som en blixt från klar himmel...

Anonym sa...

Jag är fruktantsvärd besviken på Leksands ällträ publik som inte stöder den svenska landlåget. Hur kan man sitta i publiken med en tre kroner tröja på sig och vara tyst. Ni borde skyämas varför ska ni inte stöda framtids svenska hockeystjärnor! Skämst publik

Anonym sa...

Emil skyäms varför inte stöda svenska jvm låget? varför säger du jag skiter i jvm låget. Vi ha ju VM i Leksand och Mora. Visa samma angaskemang som LIF spelar.

Anonym sa...

men herregud. det handlar väl om individuella intressen? bara för att man kan skrika ut sin kärlek för ETT lag, betyder det väl inte att man då är tvungen att älska ett landslag? Där förövrigt spelare som man i vanliga fall skriker mot finns med.
lägg ner snacket.. Folk är olika. vill man inte, så vill man inte. hur svårt ska det vara?

Och tifot skiter ni fullständigt i? det var nog såklart en besvikelse det också? gosh.

ställ er själv och dra igång klacken då. emil är väl för fan klackledare för leksand, inte landslaget.

Lägg ner.

Anonym sa...

VI ÄLSKAR LEKSAND, VI ÄLSKAR SVERIGE SOM LAND, MEN JAG KOMMER ALDRIG ÄLSKA NICKLAS BÄCKSTRÖM! SÅ JÄVLA ENKELT ÄR DET!

Anonym sa...

1. Ni hördes och vi log när Ni drog igång. Räkna aldrig att du skulle inta platsen på en landskamp.
2. Österby mmm, vet inte RÄTT eller FEL, vi får se efter denna säsong.
3. Nu ser jag och familjen framimot sista matchen mot vik och därefter KVALET.

GOTT NYTT till Er ALLA speciellt till dig EMIL

Anonym sa...

Anonymous said...
Emil skyäms varför inte stöda svenska jvm låget? varför säger du jag skiter i jvm låget. Vi ha ju VM i Leksand och Mora. Visa samma angaskemang som LIF spelar.

Fick du ett rättstavningsprogram i Julklapp eller ???

Det är väl för helvete opp till Emil Själv eller hur han vill göra eller ?

Unknown sa...

Varför gnälls det på Leksingar när det inte är drag på VM-matchen? Hela norra stå var fullt av sittplatsmänniskor i exil. Varje försök att dra igång något dog ut direkt och händerna åkte ner i fickorna på de tillresta sittplatssuktarna. Härligt med folk som sitter hemma vid datorn och gnäller på folk som var på plats.

Anonym sa...

Vad tycker du om de som älskar LIF av andra skäl än "bygden och hemmanet"?

Emil Nilsén sa...

Är man Leksing så är man Leksing - oavsett varför man blir det. Alla har sina egna skäl och gör sina egna val, det är helt upp till var och en - inte mig, att avgöra vad som känns rätt.

Anonym sa...

Vissa tyckte att LTC var värda mer än tre kronor i alla fall ;)

http://expressen.se/index.jsp?d=751&a=807185

Anonym sa...

Dalastark:
Jag tackade dig igår för ditt engagemang, och tacksamheten är inte mindre idag. Riktigt schysst att ni i LTC försökte på matchen igår. Hade Ritola eller Andersén varit med hade det nog varit mer leksingar och bättre tryck iaf. Skönt tifo och jag tyckte sittplats hängde med riktigt bra. God reklam för Leksands IF och superstars - tråkigt att vi inte ses när USA kommer på besök...

Fotomuppen sa...

skit ner dig...

Anonym sa...

Höjdpunkterna med JVM:
1. Att få åka "hem" till Leksand
2. Besöket jag och en kompis gjorde hos kanada fansen på campingen!
3. Att få se Marie Lehmann live.

Se där ytterliggare en person som inte kan sälja sin själ och älska tre kronor lika mycket som han älskar Leksand!

Anonym sa...

nån som vet hur micke skötte österby frågan? alltså om han pratat med hnm så det inte är en sur när besviken österby som åker iväg. självklart är han väl besviken men om det sköts på rätt sätt så är chansen större att han kmr tillbaks ngngång i framtiden. hoppas micke sköter det snyggare än masken iaf... aja låt micke stå i båset mot rögle så låter vi jukka åka på finlandsturné:-)/christoffer

Anonym sa...

Men herregud, det är väl ingen som kan börja stödja ett lag på beställning? Läs Offside från i våras, där det finns en lysande artikel om skillnaden mellan att älska ett klubblag och stödja ett landslag. Det är liksom äpplen och päron. Själv ska jag se Sverige-Slovakien i morgon, men inte lär jag föra särskilt mycket liv på läktaren. Och jag tänker inte ha ett dugg dåligt samvete för det.