lördag, december 30, 2006

Ja jävlar - vad händer?

Jo jag ska tala om precis vad som händer: Hur mycket som helst.

Börjar med det absolut viktigaste, jag har fått jobb. På Lager 157 i Sågmyra. Började med att en tjejkompis ringde och frågade om jag fortfarande letade jobb. Det hade tydligen varit lite halvkaos i mellandagarna och det behövdes självgående folk som kunde ta tag i saker - å en sådan är ju jag.

Provjobbade först en förmiddag, tyckte det gick bra och hoppades på att jag skulle få vara kvar till eftermiddagen - men inte så. Satte mig hemma hos Mark och softade ett tag, lekte lite med Jeppeluring, kollade nya Slednecks och käkade för mycket choklad - sen åkte jag hem. På kvällen ringde telefonen:

"Kan du börja åtta i morgon bitti"

HELL YEAH! Klart jag kan.

Sen gick det ungefär fram till lunch innan jag fick nått slags ansvar för att organisera och strukturera lagret - å där är vi nu. Fast idag fick jag en ännu mer Emilanpassad uppgift, samma lagerkör men samtidigt en fri roll som problemlösare i butiken - vilket passar mig riktigt jävla bra.

Har ingen riktig koll på hur länge eller hur mycket jag ska jobba framöver men planen är att göra mig själv oersättlig ganska fort.

*

Va på hockeyn igår igen, drack en kruka med några kanadicker. Står vid ett ståbord i sportbaren när ett par kostymklädda killar glider fram å börjar prata - till min stora glädje pratar dom inte hockey utan football - blev mycket snack om bland annat Romo.

När jag drar därifrån så sträcker jag fram handen å ska presentera mig och önska gått nytt i fall jag inte träffar de tre herrarna igen. Vad den första å tredje hette vet jag inte, grabben i mitten visade sig iaf vara Steve Yzerman - skaplig legend.

*

Kom fram en tjej på jobbet idag och frågade lite skämtsamt om vi sålde brynäströjor. "Näe, vi har bara vanligt toapapper" svarade jag, varpå hon skrattar hjärtligt och tittar mot någon bakom mig. Jag vänder mig om och tittar rätt in i ögonen på Janne Larsson - han såg måtligt nöjd ut med toapapperskommentaren. Fast det är klart, den karln har alltid varit en sur jävel så han kan mycket väl vara lack för nått annat (typ att vi kapade honom rätt rejält på mästarcupen för ett par år sedan) eller så kanske han bara är tråkig jämt.

*

Blev en sväng ner på Leksandsbaren efter hockeyn igår, slutade allt annat än lycklig. Nått jävla pucko som pratade engelska drog en flaska i huvudet på en ortsbo, som det så fint heter i tidningarna, helt utan anledning. Blev upploppsstämning bland lokalbefolkningen och killen flyr fältet, på väg ut i natten så sänker han ytterligare en kille - den här gången i höjd med ljud och bild.

Blev en mob på ett 20-tal som letade igenom centrala Leksand efter flaskfjanten - utan resultat, kanske bäst så. Polisen kommer å allt lugnar ner sig.

*

Tror det var allt faktiskt. Ska hem till fotomuppen nu och spela BUZZ med sportfrågor nu. Ledig i morgon å det är skönt som fan. Lär bli kruka med Flamman å några till efter matchen.

*

Grått nytt hår!

32 kommentarer:

Fotomuppen sa...

Du får inte va mä å spela BUZZ nå mer din jävel...;)

Anonym sa...

Gott Nytt Emil och lycka till med jobbet!!!!!!!

Anonym sa...

Gott Nytt År Emil! =)

Anonym sa...

tänk att du är lika ful på tv som i real life. mohaha

Anonym sa...

Rutinerat att få upp ett Roman Vopat plakat i slutet av sändningen!! Han är min personliga favorit i Leksand just nu.

Anonym sa...

Idag var det pinsamt att tillhöra sittplats, hur kan en publik vara så tyst i en VM-kvart på hemmaplan?? Tragiskt. Får hoppas på mer drag/folk imorrn i semin. Bra jobbat som vanligt Emil & Flamman. Abstinensen efter att få se LIF+Superstars från kära A2 igen är helt enorm.

Anonym sa...

såg dig på tv igår....swe-tjecko-som vanligt var du omgiven av finniga tonåringar (där trivs du förmodligen bäst)of course nån med lif tröja+ schal passar jävligt bra en sån dag ...hela sverige skrattar...

Anonym sa...

får passa på att gratulera till den fina publik siffran...! nej går inte falu och borlänge bor på hockey... då blir det inte bättre än så, några hundra lif-fånar-en och annan korkad älvdaling + orsing,ev. 1 sollerö-bo +2 garsingar.... men du var snygg i 3-kronor tröja -mycket bättre än den ollon blåa du brukar ha....

Anonym sa...

Å går inte de som är släkt med de få spelare med mora anknytning som finns på matcherna i vattenkranen så blir det inte mer än talang scouter på matcherna där.
finngt på norra stå?
hellre det är en klack som inte ens kommit i målbrottet alt. tappat tänderna.

Anonym sa...

Den anonyma moringen försöker tydligen slå rekord i särskrivning...

Anonym sa...

...och leksingen som svarade lyckades mot alla odds slå det nysatta rekordet (om det nu inte var samma moring - inlägg 8 och 9 var fullständigt obegripliga).

Anonym sa...

De flesta av Er är obigripliga!

Anonym sa...

som du då. ;)

Anonym sa...

mycket bra tryck idag! BRA JOBBAT!!..

Christine sa...

Grattis till jobbet!

Måste bara fråga HUR TUSAN du lyckades ta dig in i Småkronornas omklädningsrum efter kvartsfinalen? När Bäckis var där och allt. Vissa har det bra! =)

Anonym sa...

hahaha lägg ner era äckliga små *oringar !
Hur många tifon har ni haft när sverige spelat uppe i *ora?

Har ni ens haft en klack över huvud taget?

Och för helvete, det är väl knappast ni som ska gnälla på publiksiffran. Idag var det 5300 pers i ejendals arena! Så mycket folk går det inte ens in i eran " hall ". Så snälla håll käften!

Undrar varför alla semi-finaler / bronsmatchen / finalen går i Ejendals arena...

Fotomuppen sa...

tiden i omkädningsrummet va en underbar tid..men kameran i högsta hugg som alltid..fotomupp som jag e;)

Anonym sa...

"hela sverige skrattar" ja åt moringar som är så patetiska

Anonym sa...

Emil, jag tror det är bäst du uppdaterar så folk får något att göra. Just nu verkar de ju inte ha något annat att göra förutom skriva anonyma inlägg här.

Anonym sa...

Patrik:
Det är väl självklart att de stora matcherna ska spelas i Ejendahls arena - den är både större, finare och bättre än Moras upprustade lada, och publikunderlaget är bättre i och med närheten till Falun och Borlänge. Dessutom spelas det ingen elithockey i Leksand så suget efter ett spel av samma höga kvalitet som arenan borde vara stort.
Det hade med andra ord varit hål i huvudet att lägga de viktigaste jvm-matcherna i Mora!

Anonym sa...

så fort man skriver nåt till lif-emil,hoppar en hord av emil-wannabies-dvs.fjuniga snorungar på en och har en massa att tycka, kom till mora och heja fram det enda elit lag vi har istället,fråga mor och far om extra stor vecko peng nästa gång och kom å titta på mik

Anonym sa...

Leksand har: Traditon, en bra arena och Sverigees Bästa fans

Mora har: Ingen Tradition ingen bra Arena, liknar mest ett koncentrationsläger, och absolut inga Fans!

Dessutom krävs det 2 ishallar för att få in 5300 åskådare i mora !

Med leksand mot es!

// Knatte

Anonym sa...

Knatte:
Du glömde en sak... Mora har visst ett elitserielag till skillnad från oss ;-)
Jag håller för övrigt med dig både vad gäller fans och ishall. Men med tanke på att det var en moring som introducerade hockeyn i Leksand så ska vi nog inte snacka så högt om traditioner.

Anonym sa...

haha jo precis. kom å heja på mora? nja, vafan tror du egentligen, ska vi börja hålla på mora för att dom råkar spela i eliten just nu eller?

Anonym sa...

ännu en wannabe....!! skulle egentligen inte kommentera dig,roligare med emil.. nån byfåne som kalllar sig pertan...häckar förmodligen utomsocknes leksand ....gissar på sollerön eller älvdalen...gå och lek vid mjölkpallen..eller nåt...eller låt mamma snyta dig ---- bra jobbat under swe-russia...emil

Anonym sa...

haha Ja du är rolig du, varför är du anonym för?

Anonym sa...

Pertan :

Kul läsning på Superstars forum, Leksand har haft ett publiksnitt på över 3300 i AS sedan 99/00 medans Mora har haft ett snitt på 954 personer. Visar ju än en gång vilket oerhört intresse det är för Hockey i MORA.. =)

// Knatte

Anonym sa...

Eftersom denna sida verkar vara alla moringars startsida, så låt dom hänga här å spy galla över allt å alla bakom ett anonymt nick. Coolt..

Anonym sa...

För alla vet vem du är då. Bara för att du skrivit in ett namn. kanske på din mamma (david).

Anonym sa...

Ja vill du ha min adress så får du gärna det..

Anonym sa...

Knatte :

Kul läsning på Hockeysnack's forum, Leksand har haft en total publik på 162189 i ES sedan 04/05 medans Mora har haft en summa på 273776 personer.
Koncentrera ni er på det ni är bra på - att hålla AS-siffrorna heta :0P

// Metal Guru

Anonym sa...

Pinsamt av dessa moringar att pajkasta i denna blogg. Inte riktigt vad den är till för. Än mer skrattretande är det när "Anonym" ständigt särskriver ord, och visar tecken på en 14-årings skrivkunskap. Fast det är väl precis så gammal, som personen i fråga är?