onsdag, december 13, 2006

Grattis Dääjvid (med två Ä)

Idag fyller han år - mannen som gått från anonym till legend på ett drygt halvår. David Rytter, eller Dääjvid som han själv föredrar att kalla sig, blir 20 år idag - ryktas att systembolaget i Älvdalen firade med tårta i morse. Omsättningsrekord är att vänta.

*

Ska dricka öl med en moring idag. Ja det är faktiskt sant. Målisen som inte fick vara kvar i Leksand. Nu blir det ju inte bara han och jag, men ändå...

*

Hittade en fil med Göstacitat som jag glömt bort att jag hade. Skrev ner dom när jag han och Gidlund bodde här en helt och jag inte hade någon uppkoppling. Håll i hatten, här kommer dom:

E - Var bodde hon då?
G - På östermalm, ungefär där min pappa jobbar...
--------------
P - Klockan tio började vi jobba.

G - Vid ett ja...
--------------
G - Det jag målade på min mage förra helgen gick fan inte att tvätta bort på två veckor
--------------
Efter att vi vaskade om i soffan

G - är jag på vänster eller höger nu?
P - Du är vänster!
G - Asch, sak samma...
--------------
G - Jag är fan svenskfinsk, jag sa [Finskt namn] nästan perfekt
--------------
G - Nu vill jag äta - jävla sossemackor
--------------
G - Är det måndag i morgon. Nej just ja det är på, öhum, måndag...


(G = Gösta, E = Emil, P = Per)

Å i helgen kommer han upp igen...

Inga kommentarer: