torsdag, december 07, 2006

Fick ett mail

Hej.

Då du valt att publicera vårt samtal på webben (dessutom med fel och i
brottstycken) och det som du i övrigt skriver där har jag valt att
direkt skicka ärendet att hanteras på styrelsenivå, enligt de
arbetsrutiner som gäller avstängning, utan att föra en vidare dialog med
dig.

Jag kan bara beklaga att det inte gick att lösa på ett smidigt sätt.

*

Publicerade bara brevet först och tänkte det skulle vara bra med det, men ju mer jag läser det ju mer känner jag att jag måste skriva av mig.

Vi kan sammafatta det hela så här:
Jag har tydligen varit otrevlig mot någon i Rocklunda i går. Detta har varit så grovt att vaktchefen beslutat att stänga av mig från nästa Leksandsmatch där. Vem jag har varit otrevlig mot och vad jag har sagt till denne får jag inte reda på. Detta på grund av att jag i min dagbok på nätet skriver ner mina tankar om det som har hänt.

Låter det som något som borde få hända i Sverige 2006?

Jag är alltså rättslös och får inte ens reda på vad det är jag står anklagad för, än mindre chansen att försvara och/eller förklara mig. Det här ligger på en sådan nivå att man blir mörkrädd.

Mörkrädd och arg, riktigt jävla arg.

Jag har åkt på rätt mycket hockey under dom senaste 10-15 åren och har aldrig varit med om något liknande. Jag har sett och i viss mån varit med under kravall-liknande slagsmål i Gavlerinken, Globen och Skellefteå. Jag har sett folk blivit nedslitna från gamla buren i Gavlerinken, haft en polishunds tänder över knät utanför samma arena, blivit utslängd ur Kinnarps för att jag varit för högljud - men inget, INGET kommer i närheten av det här.

Är i Falun och jobbar för Copperheads fram till söndag. Hade inte tänkt åka hem till Leksand under morgondagen, men som det ser ut nu så blir jag tvungen för att prata med Leksands IF och Superstars om vad som har hänt och hur jag ska agera.

Har i alla fall under dagen fått samtal och mail så jag vet att jag inte står ensam - det känns skönt. Jag lär få anledning att återkomma i fallet. Jag tänker då inte sluta skriva om vad som händer här bara för att en ordningsvakt i Västerås inte tycker om att jag utnytjar min frihet att skriva ned vad jag tycker.

15 kommentarer:

Anonym sa...

Låt era guljackor sköta konversationen hädanefter eftersom det är lönlöst att tjafsa med ordningsmakt/läktarvärdar mm

Anonym sa...

Patetisk människa verkar det ju vara. En riktig jävla Pajas till säkerhetschef.
Man kan ju undra hur man är funtad om man resonerar sådär...

/Gidlund

Anonym sa...

Det var det larvigaste mail jag sett tror jag. Vilken fegis!

Anonym sa...

Skönt att de ser över sitt eget hus iaf:

http://expressen.se/index.jsp?a=783698

Anonym sa...

Mats Westman har återigen gjort bort sig,kan bara skratta åt denna människa.

Anonym sa...

Redan för ett år sedan skrev någon här på SF (Västerås forum) följande.

Sänt: 2005-12-27 12:14:21
Att Västerås guljackor av tradition har varit dåliga är allmänt kännt tyvärr... Det skulle städas ur inför detta år men tyvärr verkar det som om de flesta av dem bara är där för att få se gratis ishockey. Nu ska man kanske inte dra alla över en kant men det är trisst att bortasupportrar känner sig förföljda i Rocklundahallen...

Anonym sa...

Om inte du, Emil, är tillåten att äntra ishallen är ytterst beklagligt. Hur fel och pinsamt detta än sköts, så är den stora förloraren i slutändan vik-hockey. Minskade biljettintäkter, obefintligt stämning och en ödslig hall är vad dom får ut av det hela... Stängs du av bör samtliga leksingar bojkotta rocklunda i fortsättningen - vi lämnar WO, helt enkelt. Dom får 3 poäng, men missar allt mellan en halv till en dryg mille.

Anonym sa...

Vi skiter att åka på nästa VIK match, så får vi se vad våra inträdespengarnas inverkan kan göra. Inte en enda Leksing i deras jävla skithall 23/2. Hälsn Micke H

Anonym sa...

Detta är ju helt otroligt. I Sverige finns väl något, om jag inte är helt borta, som kallas för Tryckfrihet?

Enligt wikipedia:
"Tryckfrihet innebär rätt att trycka och sprida information och uppfattningar fritt. Tryckfrihet är en av demokratins grundläggande egenskaper. Varje medborgare i en stat där tryckfrihet råder har rätt att i tryck sprida sina uppfattningar så länge de inte bryter mot någon annan lag vars innehåll begränsar tryckfriheten."

Låter som att du kan skriva exakt VAD DU VILL, utan att det ska påverka pajasens beteende.

Det enda rätta sättet att sköta detta på från våran sida är att vi gör någon form av banderoll, eller liknande, som sätts över hela bortastå, där Emil avbildats och det är någon passande text. Men det är väl dyrt, antar jag, och isåfall måste minst 2-3-4 pers betala inträdesavgiften för att kunna sätta upp den.

Äh, jag vet inte. En sak som är säker är att det är helt jävla otroligt.

Anonym sa...

65selander:

Vi hade inga värdar med oss eftersom det endast var privatbilar som åkte på eget bevåg och det inte var någon organiserad resa.

Anonym sa...

du kommer nog i i Rocklunda ändå... ta på dej en tomtedräkt så är det lugnt


vilka jävla idioter det verkar finnas nere i gurk-stan

Anonym sa...

Tänkte på en sak Emil, har du inte gjort något så KAN dom inte göra något. Är det normala personer i styrelsen så lär dom inte göra ett dugg. För övrigt så tycker jag att det är intressant att läsa vlt´s tyck till om VIK-LIF Matchen. Det är en del förnuftiga västeråsare (ja dom finns faktiskt, jag känner några) som skriver om dom interna problem som finns inom den så kallade klacken. DÄR HAR STYRELSEN FAN SÅ MYCKET MER ATT TA TAG I ÄN ATT AVSTÄNGA DEJ FRÅN ROCKLUNDA! Om dom nu mot all förmodan skulle göra det!!! Blir ju inte så många fler matcher i den loppladan, FÖR VI SKA VÄL TILLBAKS DIT VI HÖR HEMMA??!!! SJÄLVKLART!!!!!!!!!!
Keep up the good work!!!!
L.T.J.D

Dalmans sa...

Haha, går i samma skola som bror ordningsvakt...

Anonym sa...

Ordningsvakterna VIK (och vsk) använder på sina matcher har inte alla hästar hemma. Det har vi vetat i flera år... Riktigt synd att folk som inte kan ta en diskussion söker sig till sådana yrken...

Anonym sa...

Deppa inte Emil,den där patetiska människan är ökänd i VIK kretsar.Hoppas dom nu gör sig av med honom en gång för alla.Dom flesta Västeråsarna är reko,tyvärr så skämmer han ut hela Västerås och VIK Hockey