söndag, december 17, 2006

Bra helg

Hyllningen av Oliver funkade riktigt bra. Lagom nivå och hans lagkompisar uppskattade det. Tifot i övrigt funkade till 75% - tyvärr kastade terassenfolket sina rullar när det inte var ljust, men det är väl tyvärr sånt man får räkna med när man har med sittplats att göra.

*

Rätt avslagen klack för att vara fredag, var det Olivergrejen som tog luften ur folk eller var det lite många kalla innanför västen kanske? Nåväl, klart godkänt iaf.

*

Så jävla viktig vinst. Etta, tvåa eller trea spelar ingen roll - alla står på noll när kvalet drar igång. Det finns mycket mer att hämta ut av det här laget - ibland har det blixtrat till men allt som oftast så har det väl sett "så där" ut...

Det gör mig faktiskt rätt glad, vi har inte kommit upp i dom nivåerna vi är kapabla till - men ligger ändå trea. Hade vi kämpat för livet varje match och ändå "bara" legat trea hade jag blivit orolig. Nu har vi ett sparkapital att ta av - frågan är bara hur det ska gå till. Det vet inte jag, men så sitter jag också hemma och tittar på arenan genom fönstret, inte i arenan och tittar på mitt hus.

*

Fest efter matchen, spårade ju ur rätt rejält - minst sagt. Började bra i sportbaren där monsterhiten "hata skellefteå" framfördes tillsammans med Lövenfansen. Sen hem till mig, tror vi var strax över 20 pers i min lägenhet, rajraj.

Baren sen - hände inte så mycket där. Eftergas ute på Orsandbaden, där hände mer. Snefylla de'luxe eller nått. Bra gäng i alla fall.

*

Julhälsningen som l'ego la ut på forumet var väl, hmmm, fin - eller nått. Hämd kommer.

*

Träning idag. Fotomuppen ska med å plåta lite - hon ska även fota matcherna i sommar. Bra skit!

*

Ska tvina i mig lite mat nu, blev rätt sen frukost. Men käkar jag inte något innan träningen så lär jag dö eller nått. Bacon å pasta - som vanligt alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har i Paris nynnar vi Leksandslatar, svenska nationalsangen varvat med franska nationalsangen saklart. Letat hockey, utan resultat, till och med Svenska Kyrkan i Paris tyckte vi var konstiga nar vi fragade efter TV4+. Vi hade bada magont och angest i fredags kvall och tankte inte pa nagot annat an matchen. Fick dock standiga rapporter pa sms av pappa som berattade att klacken skotte sig bra. :) Som vanligt iofs.

Anonym sa...

"Sen hem till mig, tror vi var strax över 20 pers i min lägenhet, rajraj."

Du glömde, lite naket!
Finns filmbevis ;)