tisdag, december 12, 2006

Sjukt mysko dygnsrytm

Blev lite sent igår. Först fotbollsträning som blev ändrad till styrketräning, sjukt slut i axlarna idag. Efter det fotboll på tv hemma hos Tote, å efter det blev det Heroes på dvd. Sjukt bra serie, ska försöka komma i säng i god tid, det vill säga för typ en timme sedan. Ska bli skönt att sova i sin egna säng för första gången sedan jag kom hem från Västerås i onsdags.

*

Har inte hört nått mer från VIK angående en eventuell avstängning. Har svårt å se hur dom ska kunna stänga av mig då jag inte gjort typ någonting alls. Det var många, många, som reagerade och gjorde det starkt på det som hände där nere. Jag hörde till en av de lugnare, det känns som jag får ta skiten för att det är lättast att peka ut mig.

Folk har hört av sig till mig, till vik, till lif, till VLT, till sportbladet, ja till alla möjliga ställen - tror nog Västerås väljer att inte låta det här fortgå och bli en publik debatt - det vinner ingen på.

*

Defensiva backar som snittar tre poäng per match tycker jag om.

*

Såg matchen hemma hos Mark. Blev ett par Jack&Cola framför storbilden. Alla i soffan, alla i Lif, alla i Oskarshamn verkade känna att matchen var slut efter första.

*

När Siken kör enhandsslagsmål och pekar lite snyggt så tycker jag om honom också.

*

Inte särskilt bra drag på det blåvita som var på plats - synd det. Humor dock att Oskarshamns hemsida publicerar bilder på tifoförberedelserna från Moore Support (ja dom heter så, orka ta reda på varför) redan dagen innan match - stabilt. Alla som ville kunde allså se vad som skulle hända redan 30 timmar innan nedsläpp. Kvalitet!

*

Ett PM till samtliga spelar i hockeyallsvenskan:

Kliver ni över gränsen så kommer Vopat att se till att ni får betala.

*

Kollade just avsnitt 11 av Heroes - det blir bara bättre å bättre. Det spöar väl inte Lost direkt - lite annorlunda upplägg. Lost känns mer äventyr och Heroes känns mer serietidning. Dom kompleterar varandra rätt bra.

Jag som inte tänkte fastna i något nytt utan istället dedikera min tv-serie-tid till Lost, men nu har man en till nedladdning att se fram emot en gång i veckan.

*

Sova nu, i min egen säng, så skönt det ska bli!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Sikelnka skulle oxå fått matchstraff eftersom han kastade handskarna... men vad gör det??? huvudsaken vi vann! :D

//korvmoj_88

ps. synes på fredag .ds

Emil Nilsén sa...

njaä, det där är en bedömningsfråga. Det blev ju inget riktigt slagsmål och därav blev det bara en tia. Precis som för PiEd uppe i Sundsvall.

Anonym sa...

Den allmäna uppfattningen att man skall få matchstraff bara för att man slänger handskarna är fel! Slänga handskarna skall automatiskt ge 10 min, men sedan kan det leda till ett matchstraff om det börjas slåss och det bedöms som nog allvarligt. Har inte sett Siklenka situationen, men som i Sundsavll t.ex fick Bellemare "bara" 10 min trots att han slängde handskarna och ville slåss. Men då det inte blev något vidare slagsmål av det hela så nöjde sig domaren med en 10:a. Även då hörde man folk på läktaren som pratade om att han borde haft matchstraff...

Anonym sa...

Sorry Emil, du hann före mig så nu blev det här dumt....

Anonym sa...

du ska inte blanda cola och jd det förstör alla sinnen...nej lite vatten en isbit och en hela mmmmmmmmmmmmmums
ha det mannen
kockfan

Anonym sa...

Du kan väl för fan inte förstöra fin Whiskey med att spä ut han mä vatten heller! Hä ä ju ren idioti! Rent ska dä va;)

Anonym sa...

Whiskey är helvetets dryck. Tacka vet jag en kall Mariestad :-)

Emil Nilsén sa...

Fotomuppen:
Å vad kan du om dricka? Lord Calvert... HMPF!

Anonym sa...

"Never drink whisky without water and never drink water without whisky"

Sen är det bara att titta på muppens stavning av drycken i fråga så inser man galenskapen :-)

Anonym sa...

haxpett: Sluta vara en sån messerschmitt om du inte ens kan stava rätt till din egen websida...

(edit; länken i mitt tidigare inlägg funkar inte, men i det här funkar den.
För säkerhets skull: http://haxpett.mine.nu/gallery2/v/hockey/ )

Anonym sa...

Eftersom just JD är en whiskEy och inte en whisky så verkar stavningen vara ok.

Däremot att blanda i både vatten och is kan jag hålla med om är galenskap.
Vatten använder man för att frigöra smakerna, och is för att dämpa smaken,

Anonym sa...

Fakta "The first thing you should know about whiskey is that it's spelled two ways. Some folks spell it "W-H-I-S-K-E-Y," and others spell it "W-H-I-S-K-Y." The reasons behind these different spellings are unknown, but rest assured that neither spelling will get you beat up. That shirt you're wearing is another story." och efter ett tag spelar det fan ingen roll då är det rakt ur flaskan som gäller till man passerat "amsterdam 81" hej kockfan

Fotomuppen sa...

"dalastark said...

Fotomuppen:
Å vad kan du om dricka? Lord Calvert... HMPF! "

Men va FAAAN!! De va ju inte JAG som köpte den! Jag FÅr ju inte ens köpa på sstemet 8liten som jag e...hmf..men snart så..)

De va mina mellanhänder som flumpa sig..OK?..nästa år så ska jag visa vad jag går för;)

Nu blr de å dricka Legos Whiskey..Grants..UTAN is..heelt rent..;)*slurp*

(å de e faktiskt tanken som räknas....faktiskt..jag kan inte rå för att mina äldre klasskompisar inte kan nått om whiskey å att jag hade brottom iväg..:(...)

Fotomuppen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fotomuppen sa...

Edit:jag har tagit in en okänd mängd alkohol..e väldigt trött..där av min just nu fina stavnimng å meningsbyggande..

man kallas ju inte Gösta #2 för inget..hehe-..

"Här kommer vi med svajande ballar!"