onsdag, december 27, 2006

JVM-notiser

Klev in på Slovakien - Tyskland tillsammans med Hojkenbojken och hennes fader idag. Riktigt underhållande match som Tyskarna vann - å jävlar va dom krigade, börjar gilla dom som fan. Å jag som trodde att jag aldrig kunde få känslor för ett landslag.

Kommer i alla fall följa turneringen framöver. Det är hockey och jag gillar sporten, svårare än så är det inte. Däremot är turneringen för mig att betracka som vilken hockeyturnering som helst där inte Leksand är med - ren och skär underhållning.

Är faktiskt rätt skönt att kolla på hockey utan att behöva få hjärtat i halsgropen. Pratade med Bendelin idag och han förstod konstigt nog vad jag menade när jag förklarade att jag inte kunde tända till som på en Leksandsmatch och att det då knappt var någon idé att stå där och försöka låtsas som att jag bryr mig. Det blir som att försöka spela sig själv fast i en annan situation och den skådespelartalangen har jag inte.

Därmed är min landslagskarriär över...

Nu till notiserna:

  • Småkronorna var uppe och kikade på nordamerikaderbyt idag. Spelet imponerade. Vad som inte imponerade var däremot moras försök till arena. Hårdast kapningar stod lilla målvaktsjoel från Göteborg för.
  • Nummer 22 i Slovakien ser jag mer än gärna i Leksandströjan. Nu lär det inte bli så då han med största sannolikhet lirar i NHL redan nästa säsong. Vilken stjärna, håll ögonen på honom ni som sak se deras matcher framöver.
  • Nummer 16 i Slovakien var ingen liten kille kan jag lova. 202 centimeter och 110 kilo, eller för er som brukar vara på norra: En centimeter längre än flamman och sex kilo tyngre än mig, skaplig bit.
  • Ni som köper matchprogrammet i arenan bör kolla in förbundskapten Bendelin på lagbilden, det är nämnligen inte han. Torgny var sjuk när bilden skulle tas och istället fick en stand-in slänga på sig hans träningsoverall och slå sig ner bredvid han-den-där-brynäsaren. Torgnys ansikte klipptes sedan in digitalt.
  • Stor humor på speakermötet uppe i mora inför turneringen. Ingen kunde lista ut vad "felaktig avblåsning" heter på engelska. Slutligen kom någon med förslaget "wrong blowjob" - och tyvärr mina vänner, jag har inte hittat på det - det är helt sant.

Dagens JVM-fråga:
När får vi se peruken på Evert? Aldrig om man ska tro honom själv.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Skriv gärna ner Joels kapning av "arenan"

Anonym sa...

Om gårdagen:

The crowd was hardly intimidating, but it was louder than the tranquil mobs that visit the Air Canada Centre for Toronto Maple Leafs games. The Swedish fans occasionally chanted, and one unruly guy regularly beat on a drum. The entire building came alive in the third period with chants that translated into "Come on, Sweden" and "Swe-den," followed by the crowd clapping in unison. The atmosphere, however, was far from the hostile environment often witnessed when this event is held in Canada.

"It was different, that's for sure," said Canadian forward Tom Pyatt, who played in the gold-medal effort in Vancouver last year. "It was kind of neat. We enjoyed it."

Anonym sa...

hoppas folk kollar på montreal matchen nu... jäklar va grym brasher är på att ta fighter.. downey i mtl gör nog inte om de:-) fy satan va smörj han fick... vopat vs brasher i en riktigt skön fight det vore ngt:-) menar han har fan inte fått ngt motstånd av alla som försökt utmana hnm denna säsong:-) aja fan va bra dygnsrytm man har när man fått nasn kanalen som sänder nhl varje natt:-)/christoffer

Anonym sa...

Det är lite rart på något vis, med dessa komplexfyllda leksingar som inte kan låta bli att ha synpunkter på Moras ishall. Det lustiga är att moringarna verkar tycka det är viktigare att ha ett bra hockeylag än en påkostad arena. Visst är det märkligt?

Anonym sa...

Wrong blowjob? Hahaha!

Anonym sa...

moring(ar), de va visst en göteborgare som hade synpunkter om arenan denna gång.

Anonym sa...

Pertan..

Men det vet du väl att alla som har synpunkter åt det negativa hållet om moras "arena" är Leksingar??:P

Anonym sa...

Fan vad kul med mora idioter här. De tycks dras till oss LEKSINGAR.En gris en ko en morabo..
Medl 158 Leksing i NUSNÄS 1mil från skithålet mora.HAHAHAHAHA.GOTT NYTTÅR DALASTARK. Varför sluta de göra DALASTARK?

Emil Nilsén sa...

dom slutade inte göra dalastark, dom döpte om den...

Anonym sa...

Citerar tidigare inlägg:
"Fan vad kul med mora idioter här. De tycks dras till oss LEKSINGAR.En gris en ko en morabo..
Medl 158 Leksing i NUSNÄS 1mil från skithålet mora.HAHAHAHAHA.GOTT NYTTÅR DALASTARK. Varför sluta de göra DALASTARK? "

Och vem var idioten?

Anonym sa...

Apropå Mora så kan de vinna den där skitturneringen Spengler cup! 1:a pris är tydligen 1 mille. Kanske de pengarna kan användas till att göra en riktig Ishall :-)

Anonym sa...

För moras del får man väl hoppas att de gör något vettigare med stålarna än att investera i ytterligare ett skrytbygge. Fast för Leksands del hoppas jag förstås att de inte investerar i fler spelare och åker ifrån oss ytterligare.