torsdag, december 07, 2006

Nu ringde ordningsvaktschefen upp

Tydligen har jag varit otrevlig mot personal - det är därför jag inte är välkommen. Vilken personal eller vad jag har sagt visste han inte men han skulle maila mig rapporten när han kom hem.

Helt sjukt...

Sen hade vi försökt provocera i rökrutan också - inget som någon kommer ihåg dock. Å vad vi gjort förutom prästens lilla kråka är det ingen som kan berätta.

Nåväl. Ska bli kul att se rapporten, den skulle komma ikväll eller i morgon. Jag lägger ut den här då.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det är ju sanslöst. Men som jag skrev förut:
Det är säkerligen för att de inte vill ha samma utklassning på läktarn nästa gång vi möts.

Att sedan "Prästens lilla kråka" skulle se till så att du blir portad, det låter väldigt grovt.

Anonym sa...

dags att säga ifrån snart... det börjar fan gå för långt hur de över makterna bara får behandla folk hur som helst.
Att så patetiska vakter(vakt, killen kan inte vart över 22) kan förstöra en sådan kväll är helt jävla bedrövligt. Att man sedan som individ inte ens får öppna "kakhålet" när sånt inträffar är helt åt helvete. Vad ska vi göra? starta upplopp, storma plan? Kasta in vakter som tifo.... ja inte fan vet jag, jag börjar förstå mer och mer varför det blir kravaller, upplopp, folk som stormar planer etc... jag kommer från och med nu inte gå med på att folk blir behandlade som killen som blev avvisad från rockis. Sen att vakter i efterhand portar folk för dem gjort/sagt nått dumt åt "ordningsmakten" är rätt komiskt, då det är dem sjävla som provoserar fram allt genom att gå upp på våran läktare och börja dra och slita i folk.

Sen att inte dem har sånt civilkurage så dem klarar av att hantera uppståndelsen runt detta är bedrövligt, pinsamt och allt annat som kantilläggas. Sen som polis bara stå och se på när folk(bl a jag) frågar dem varför han blev avvisad. Då dem ska ha rimliga skäl till en avvnisning. INTE ETT ORD, eller jo dem klara av att viska "ska vi plocka bort han med" till varandra.

Sen när man frågar vakterna så säger dem att det var ju inte jag som skicka iväg honom, nej och det var inte vi som gjorde det heller så ta in honom igen för fan så vi får se på när vaktfanskapet lägger fram sina argument, för inte fan klarar han av det med vittnen runt sig.

Skönt att se att vissa inte tollererar sånt här, att folk frågar efter vaktens namn osv, han våga bara ge ut förnamnet dessutom...........

roligast var när mülegg efter matchen skulle fråga efter namnet på honom, antingen hade han en sjukdom som gjorde så han fick ryckningar eller så har han inge råg i ryggen så han klarar av att stå upp för det han gjort..

Grymt tifo boys i mälarmasarna, fast till nästa gång öppna inter påsarna var lättare att glida runt med påsarna och dela ut :P



JAG ÄR LEKSING TILLS JAG DÖR

//christoffer

Anonym sa...

Idag prata jag vid med Leffe Rohlin på vik han var informerad om händelsen och var lite oförstående varför en person från MÄLARMASARNA blivit avvisad från rocklunda. Vi får hoppas att det hela löser sig. Det man kan säga är att dessa personer i gula jackor är ett SKÄMT. Oja kan vi inte använda oss av dom i nästa TIFO/chribbe

Anonym sa...

Stå upp, såsom masar gör!

Anonym sa...

Den där vaktchefen är ÖKÄND för sina vulgära påhopp,både på VIKare och andra.

Anonym sa...

Redan för ett år sedan skrev någon här på SF (Västerås forum) följande.

Sänt: 2005-12-27 12:14:21
Att Västerås guljackor av tradition har varit dåliga är allmänt kännt tyvärr... Det skulle städas ur inför detta år men tyvärr verkar det som om de flesta av dem bara är där för att få se gratis ishockey. Nu ska man kanske inte dra alla över en kant men det är trisst att bortasupportrar känner sig förföljda i Rocklundahallen...