lördag, december 23, 2006

Dan före dan

ja vilken jävla tråkig överskrift - kom inte på nått bättre.

*

Rätt jävla trött idag. Blev en kruka (nytt utryck - underbart sådant; betyder öl) eller två hemma hos makarna Stoltz. Fast kvällen började med Kingpin hemma hos BojkenHojken nere vid stationen. Sen bar det av till andra sidan bron där även Luvan dök upp.
Efter musiktävling, jag spöade Luvan - trodde jag aldrig, krukor, vin, skitsnack, hockeysnack och allmänt trevligt så blev det att promenera hem BojkenHojken där slutet av Kingpin skulle skådas. Fan heller, däckade på soffan någon gång efter fyra och blev igångskakad vid åtta.
*
Tio var det sagt att det skulle bli tifojobb, blev vid halv elva. Kändes konstigt att fixa med något som inte ska vara till Lif - men vi får väl skriva upp det på marknadsföringskontot eller nått sånt. Sex timmars jobb blev det. Förutom ovan nämnda gårdagspojkar så dök även Axel upp.
Kan nog bli bra - är rätt enkelt då kilentelet norra under matchen mot Kanada troligen består av en alldeles exeptionellt stor andel tifoinvalider.
*
Kolla kommentarerna på den föregående posten - jag tror knappast att packet vågar acceptera utmaningen.
*
Skulle fira julen i mora egentligen, men av det blev intet. En krasslig moster gjorde att spektaklet styrts om till barndomshemmet ute i Rönnäs. Känns både bra och dåligt. Tanken på att fira jul i fiendeland har jag vant mig vid då det inträffar vartannat år. Väl där brukar det vara rätt soft. Ganska långt från själva samhället mora och ett biljardbord i källaren gör att man står ut.
Bror och jag brukar dyka upp ur källaren för mat och klappar - annars är det biljard i alla dess möjliga och omöjliga former som gäller.
*
Sitter och väntar på bror nu. Vi drar ut redan ikväll och äter en skinkmacka och dricker en eller ett par Laphroaig tillsammans med resten av la'familia - riktigt fint. Sen i morgon blir det sova länge och förhoppningsvis bara ta det lungt hela dagen. Mycket mat blir det - troligen redan ikväll, bra det för jag är skithungrig just nu.
*
God jul

6 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul Emil!

//korvmoj_88

Fotomuppen sa...

Du ringde mig runt 3 i natt..vad snackade du om då???

Anonym sa...

God jul!

Anonym sa...

Gooo Juuul

Anonym sa...

Emil, stå upp som vanligt när det gäller J-VM, Blå-Gul-tröja som gäller (fast man vill nåt annat) Lite gris-talk-svengelska vill jag höra.

Ät is jävla, lönnlöv!!!

Anonym sa...

Härligt med lite tifo på tisdag. Jag kommer upp och kommer troligtvis att ha en sverigetröja, det känns lite klyvet. Intresset för tre kronor är ju inte direkt jätte stort.
Men det är trycket på ryggen som gör tröjan!