söndag, december 17, 2006

Bra träning

Har nu landat, mentalt och fysiskt, efter dagens träning. Började med att tränarna, lagkaptenerna och lite styrelsefolk hade möte - så då lirade vi playground vilket är en förenklad version av fotboll utan ungefär alla regler. Sjukt kul och rejält uttröttande.

Efter det lite stretch och sen lite andra fotbollsrelaterade övningar där folk fick föreslå vilken övning vi skulle göra. Jag som inte har den bästa konditionen men försöker ändra på det föreslog "idioten" när det var min tur - å som jag ångrade mig.
När den var klar klev tränarna ner från övervåningen och började köra skiten ur oss. Bland annat en övning jag aldrig hört talas om eller sett innan. Vi fick para ihop oss två och två, sen tar den ena tag i den andras ena fot, bakom ryggen på den som ska utföra övningen. Sen hoppar man på ett ben, så högt man kan - tio gånger, och sjunker ner rejält efter varje genomför hopp. Sjuuuuuukt drygt för vaderna - lär bli rejäl träningsvärk i morgon. Det är btw den övningen du ser på bilden här ovan.



Det blev mest fys idag, vi spelade lite å sen gjorde vi något som Utly, vår linjecoach, kallade för powerstretch. Jag fick äran att vara uppvisningsdocka... JÄVLAR va ont det gjorde. Men jag gick med på att köra dubbel stretching när jag hade han som vände å vred på mig. Karln vet ju vad han sysslar med och enligt headcoach så kommer lite mer smidighet göra mig till en ännu mer illa omtyckt motståndare.

Fick för övrigt serieindelningen idag. Vi möter Dif, Roslagen och Nyköping precis som förra året. Norrköping tog steget upp i ettan och ersätts av: Södertälje. Å dom tycker jag ju om - inte.

Vidare har vi nog fått ett nyförvärv nu, en liten kille ni säkert känner igen som förmodligen kommer bli en av de viktigaste kuggarna i vårt lag den här säsongen.
*


Ska kolla film med Jessica nu. High Fidelity, ska ju vara hur bra som helst och något man borde sett för länge sedan så jag blev jävligt glad när jag fick se att det var den som sexan bjöd på ikväll. För övrigt Jessica som tagit korten i det här inlägget, hon verkar sugen på att fota oss i sommar när vi lirar - bra skit!

2 kommentarer:

Fotomuppen sa...

klart jag e sugen på att fota de..EMil i plågor..kan de bli bättre kort?..;) hehe

Nej men skämt å sido..man måste viddga sina vyer...förra sommarn va de fota baseball med Daniel..Denna sommar blir de Amerikansk fotboll...vad blir e å hitta på till nästa sommar tro? Gubb-VM i boule kanske;)*ler*

Anonym sa...

haha nej Jessica, nästa sommar blir det att ta kort i VM i nakenfiske ;) haha..

Ojojoj, vilka bra bilder de kan bli när Emil ligger där och pinas - sånt gillar jag! haha