onsdag, december 20, 2006

Dom får vänta tills efter jul

Köpte nya träningsskor i går. Rätt dumt när vi ändå bara hade en träning kvar innan jul, men dom jag hade innan var Flammans gamla slitna och hade noll fäste. Dessutom var dom minst en storlek för stora. Dom här sitter hur bra som helst och nu slipper jag åka skridskor när det blir närkamp.

*

Skulle som sagt på årets sista träning idag. Men det verkar bli hockey i Borlänge istället. Flamman va snuvig å skulle inte dit å Utly har lånat ut bilen. Min kära Opel tycker inte om kyla och jag vill inte bli stående mitt på skogen.

*

Hockey ja, känns rätt värdelöst med bara tiotalet spelar från a-laget med tanke på hur jävla dåligt J20 har spelat i år. Tror nog vi får svårt att vinna ikväll. Dock skulle en förlust under dom här förutsättningarna inte svida särskilt mycket.

*

Matchen ikväll ja. Nån mupp från Borlänge har försökt hetsa ner Drakarna för att sjunga mot Leksand och för Borlänge. Ja jävlar... Hoppas verkligen att Borlängepolisen är underrättad om den massiva invasionen av rödgröna kategori C-supportrar som väntas till ishallen ikväll. Kanske får lov att lämna halsduken hemma så jag slipper bli nerslagen. Fast det kanske man blir ändå om man hamnar mitt i den rusningen av mäniskor som det brukar bildas när drakarna drar på storturné.

*

Lutar åt vegetariskt käk ikväll igen - funkade ju bra sist och den här gången har DP rekomenderat. Å han är ju så pass berest att man får ta honom på orden.

*

Simons svar i Sportbladet på frågan om han saknade Leksand är helt fantastiskt:

– Visst spelade Leksand en stor roll för oss förra året. Derbyna fyllde alltid hallen, men samtidigt undrar man varför dalfolket inte vill stödja sitt enda elitserielag mer.

Visserligen är det just Sportbladet så han behöver inte alls ha sagt så där. Men det roliga är att han i mina ögon är fullt kapabel till att slänga ur sig något liknande. Jag har sagt det förut och säger det igen: Det finns INGEN kultur runt laget mora ik - ingen alls.

*

Drakarna verkar ha fått en idé om att på viss utsatta datum samla ihop folket innan matcherna och ha någon slags förfest - undra vad dom fått det ifrån? Hotell Siljan är tydligen lokalen som något valts ut. Enligt tämlingen säkra uppgifter så slog dom på stort och bokade ett bord för fyra till första matchen.

*

Mycket mora nu, mer följer. Pratade med en lagkompis från Copperheads idag och då kom ämnet mora upp. Så här säger han:

Jag pratade med en dryg jävla konsult som vi hade här.. som var moring, säsongkortare, jag sa åt honom att det är pinsamma siffror dom drar på matcherna... Men han höll inte med, han menade att det var motståndar lagen som inte drog några supportrar till dem samt att folk vill inte sitta på platserna som var i rundlarna...

Han kom och pratade när han såg mina FBK grejer på väggen här.. Så jag sa åt honom att häromkring bryr sig folk bara om Leksand, Mora har dåligt med publik för nu har nyhetens behag lagt sig kring mora. Känner inte igen en enda som jag kan säga är mora supporter, men jag kan räkna upp namn hela dagen på Leksands supportrar.. då vart han grinig och började babbla om att det var motståndar supportras fel att det var dåliga publiksiffror.

Dessutom kastade vi ut honom nu för att han var sån dryg jävel... Våran chef ringde och sa åt han chef att skickar ni honom igen så river vi avtalet..

19 kommentarer:

Anonym sa...

http://www.sverigescenen.com/det_ryktas.html

läs lite längre ner, står om masken... om det är sant vet jag ej...

förövrigt moras klass 3 supporters?

är det dem som står vid sina raggarbilar(eller 240:or) och skiter i hockeyn, enbart där för att lukta kiss och se dumma ut.
Skön lirare i Sala förra sommaren, han heja på Mora i 2 perioder tills dem låg under med 5 mål eller hur mkt det nu va. Sen gick till sin bil tog av sig morahalsduken och drog på sig en AIK halsduk. Humor på högnivå.
Dock var det roligaste när han skulle ragga på simons dotter, gick hemskt bra. Full morabo som bara mummlar och sitter i T-shirt i Sveriges kallaste hall...
Räcker tror ja...:P

/// Christoffer

Anonym sa...

Morasupportrar må lukta kiss. Men de håller sig åtminstone för goda för att länka till Firman Boys hemsida (ett gäng fascistoida kriminella element som alla vettiga idrottssupportrar vill hålla sig så långt borta från som möjligt).

Anonym sa...

Snacka inte skit om Simons, det är väl snart den enda sportchefen som inte portat dig från sin arena...

Anonym sa...

HAHAHHA

Anonym sa...

vem är du då "älvdaling" ?

Anonym sa...

Älvdalen >

1) Simons är ingen sportchef utan någon slags allt i allo.

2) Knappast sportchefens uppgift att porta folk från arenan.

Anonym sa...

Som vanligt är ju rykten 100 % saningsenliga eller??

Skaffa er ett liv och låt våran förra sportchef vara i fred !!

dessutom är väl sverigescenen en sida med massa kriminella element, så vad kan man förvänta sig. De till och med försvarar Christenns påhopp på röglespelaren, bara det tryder på låg intilligenskvot!

Anonym sa...

stjärtemil det vore kul om du tyckte mer om lif än att spy galla över MIK, men jag förstår om du är intellektuellt missanpassad,du har inget jobb va? ingen brud heller va? loooooooooooooooooooooser!

Emil Nilsén sa...

haha... ja du lilla moring. Att spy galla över er är ju öppet mål - tar inte särskilt mycket energi.

Kärleken till Lif är ofanligt mycket större än hatet mot mora. Något ni aldrig kommer förstå hur det funkar.

Anonym sa...

finns det nåt lag du inte pratar illa om...?? fbk-ssk-mik-bif-saik osv... men en rabiat människa som du som bara omger sig med tonåringar-men det är klart är man intelligent som en död fiskmås, kan man inte fodra mer, ha en god jul

Anonym sa...

haha, kul att alla moringar verkar ha Emils blogg som startsida :)

Anonym sa...

Zero:

När man ser ditt nick förstår man inte hur du kan skriva så?!

Anonym sa...

Klart att man har denna sida som startsida, mer humor än detta finns inte. Inte ens Killinggänget skulle kunna klura ut en så tragikomisk människa!

Anonym sa...

haha...om ni inte tål å läsa de som emil skriver på sidan, varför läser ni då? (moringar)

Anonym sa...

Pärtan :

Därför att de är avundsjuka på att Leksand har mer tradition kultur och Fans än vad Mora nånsin kommer få !!

En sunkig IShall och en massa muppar på Läktaren!

Fotomuppen sa...

hörru! Dra inte skit över ordet Mupp! jag vill inte höra ordet mupp i samma mening som mora!..
En mupp kan vara nått bra..eller ja..nått bra på ett annorlunda sätt..eller hur jag nu ska säga de!
Jag e en Mupp e en väldigt stolt sådan..men jag e INTE moring på långa vägar!

Lever för Leksand å kommer dö för Leksand!

Anonym sa...

Fotomuppen:

Sorry

Skall använda termen missanpassade istället då :-)

Fotomuppen sa...

De tackar å bockar jag för!;)

Emil Nilsén sa...

Zero:

ja men vi kör väl på det då. Du som anser att jag är lika smart som en död fågel bangar väl inte på att köra en tävling, man mot man.

En tävling, du bestämmer hur, där du och jag (med min fågelhjärna) gör upp om vem som är smartast...

Är ganska säker på att du, i gammal fin moratradition, backar för en man-mot-man(fågel)-konfrontation.