torsdag, mars 01, 2007

Ajajaj - aj aj aj



Rätt ont just nu, koncentrerat på två ställen strax under vänster triceps. Armbågen och handleden fick sig varsina smällar på träningen. Handleden vek jag till på första övningen (Bulldogs, man ligger på rygg med hjälmtoppen mot varandra, reser sig på signal och försöker trycka den andra bakåt) men lyckades ändå vinna den och hamna ovanpå lagkompisen.

Då dök Annelie, vår medecinkvinna, upp med tejpen som en räddande ängel och jag kunde fortsätta.
Armbågen, å det här gjorde riktigt ont, fick sin smäll när vi körde Kill-The-Cow (En kille har bollen, alla andra ska tackla honom - totalt kaos, alla mot en. När jag fick bollen var Dhiaz närmas, å han smäller hårt, så jag försökte skalla honom när han kom.

Detta resulterade i att mitt tandskydd flög ut och då skall, med hänsyn till hjärnskakningsrisken, övningen avbrytas och skyddet stoppas in i munnen igen. Jag vrålade avbryt och viftade med vänsterarmen i luften, precis när jag tar ner den så kommer Shark springande och jag drar armbågen med full kraft rätt i hans hjälmgaller.

Gjorde inte så ont direkt, domnade snarare bort. Men nu känns det kan jag lova. Fast jag klagar inte, jag tycker på nått konstigt sätt om att ha ont dagarna efter träning.

*
Lååång dag idag. Blev sent igår, kom i säng vid halv ett - men då var det ett ruggigt skönt CSI Miami på femman så jag å Åberg kikade på det medans Jessica trynade in direkt. Sniper lös i downtown. Mycket sköna prickskytte flashbacks från lumpen fick jag...

Efter det så var det dags att sova. Jo tjenare. Åberg är inte bara 15 kilo ondska när han spelar innebandy, han är också en snarkare av STORA mått. Jag förstår inte hur så mycket oljud kan komma ur en sådan liten kropp.

Kastade saker, sparkade på soffan, väkte honom med vrål om att han skulle hålla käften. Han lyckades vara tyst precis lagom länge för att jag precis inte skulle hinna somna. Sen drog han igång igen.

Klockan var ställd på 06:45 då ÄlvdalsPertan skulle anlända med tåg 07:11. När jag kikar på telefonen för att kolla att klockradion går rätt så ser jag att jag fått ett sms från ett okänt nummer strax efter fem:

"Jag orkar fan inte gå upp nu, kommer senare //Pertan"

Först ställde jag om klockradion till åtta men ångrade mig och satte den på sju igen. Vi kom efter ett tag upp och jag ringde till Älvdalingen och kollade upp ett nytt tåg - 09:11 skulle det här vara framme.

Vi slängde i oss lite kaffe och sen gick vi till arenan. 07:57 stod klockan på när vi äntrade via baksidans varuintag. Vi skissade på en timme och hämtade sedan Pertan. När han kom och vi fick ett extra par nävar så gick slutförandet av första skissningen extremt fort och vi kunde vid elvatiden käka nått brunchliknande medans vi kollade på LIF's internmatch. Intrycken från denna kan sammanfattas rätt fort: Bartek, Bartek, Bartek - och new guy from Arboga har en bra bössa.

*

Rosén får vara med två gånger i rad som bloggbild. Detta då han är den av vaktmästarna jag hittade en bild på nu. Det finns inte ord för hur mycket dom ställer upp på oss. Verktyg, nyklar, skruvar, bilar, spännband, kablar, ja ni förstår - det är 110% uppbackning. Dom gillar visst vad vi gör.

Enligt rapport från Fotomuppen dök Lehman upp och kollade in hur det är meningen att det vi jobbar på nu skall se ut när det är klart. Kommentaren var nått i stil med:

Nej, nej, nej - det där är omöjligt. Sånt kan ni inte göra.

Vi får väl se...

*
Lagom till lunchen dök Dääjvid (med två Ä) upp. Då var skissningen klar och vi skulle smälla upp en extravägg inne i sportbaren - för det behövde vi. Sagt och gjort, ett samtal till Siljansnäs Sågverk så var vi sponsrade med reglar. Ett besök på NeCo så var vi, eventuellt - han skulle kolla med chefen under veckan, även sponsrade med skivor.

Detta tog dock lite tid att få ordning på så själva tifoarbetet blev lidande. Vi ligger dock bra till i tid så det skall inte bli något problem om vi bara får dit ett par fler än mig och Jessica i morgon.

Bra skit blir det iaf om vi får iordning det som vi vill - å det tror jag vi får.

*

Fått hem Grid Iron Gang nu, men klockan är en bit över ett å jag måste laga till nått proteinrikt innan jag stupar i säng så det får bli den i morgon innan arenan kallar för sista rycket för den här gången.

Just ja, har fått tag på två signerade klubbor (#32 och #19) som förhoppningsvis auktioneras ut på superstars.nu inom en snar framtid. Börja spara ni som vill ha en sådan på väggen, ryktas om att det är fler fina exklusiva saker på ingång. Håll ögonen öppna. Förslag på roliga saker att auktionera ut tas gärna emot på nilsen@superstars.nu eller via kommentarerna här.

9 kommentarer:

Anonym sa...

var hämtar dalachark ...fan cluben..?? dagis kanske....muhaaaa...

Anonym sa...

Din fega kärring,kryp fram ur din jävla håla o våga skriva ditt namn,det är såå moget o snacka om dagis när du håller samma anonyma nivå!

Varför är du här o läser om du stör dig så förbannat????

Looser!

Backeman sa...

Shit, nu kan jag ju inte missa första matchen, du har verkligen triggat mina förväntningar :) Synd att man inte bor i Leksand så man kan hjälpa till. 25 mil är för långt...

Lycka till!

Anonym sa...

haha fler som har dåliga erfarenheter av Åbergs värdting snarkningar:P:P.. förövrigt så är Grid Iron Gang bra:D /// håret

Anonym sa...

Jag har Pajens klubba från AIK matchen då vi gick upp första gången. Jag har nyss flyttat och får inte upp den på väggen nånstans här så om det är av intresse så kan jag hellre tjäna en slant på den istället för att den ska stå gömd i nån garderob här hemma!

Den är inte signad med det står klart och tydligt tryckt "N.Persson" på den. Kan det vara något?

Emil Nilsén sa...

Nu var det ju inte meningen att du skulle tjäna en peng på den. Men vill du skänka den till LTC's auktion så går det alldeles utmärkt...

Anonym sa...

kanske en autograf från dig,kan dra en massa stålar??
/priggen

Anonym sa...

Jag skänker gärna bort några autografer till LTC som jag på egen maskin snodde åt mig säsongen 88/89. Har hittat Ivan Hansen, Cenneth Söderlund,Stefan Larsson och Ollie Sundström hittills. Plus den kanske viktigaste av alla:
Greven! En större legend än självaste spol-jansson för oss som jagat puck i Leksands pojklag förr om åren...

Johan Åberg sa...

Håret> hm, vad är det man brukar säga, någonting i stil med "kasta inte sten i glas hus" ? ;P