tisdag, mars 20, 2007

En krigare drar sig tillbaka

Niklas Eriksson berättade i söndags att han lägger av med ishockeyn. På torsdag kommer han hem till Leksand igen. Det är svårt att sätta ord på känslorna jag har för Niklas.

Han var, i sanning, en blåvit krigare. Han gav aldrig upp, och tillät inte någon annan att göra det heller. Jag undrar vad han kunde betytt under en säsong som denna. Kanske inte som spelare men däremot som lagledare eller assisterande tränare.

Det hade i alla fall inte gått sämre.

Finner inte fler ord för att beskriva känslorna just nu.

Krigare

*

Varför skulle jag komma över till bortastå och hälsa på täljes rutiga-keps-pojkar? Ser ingen som helst anledning till detta, men ni har säkert något svar på det också. Väntar med spänning...

*

Träning i morgon, utomhus. Förra säsongen hann vi med en enda träning utanför gympasalen innan det var dags för match. Nu ska vi tydligen ha en konstgrästräning varje vecka. Riktigt skönt.

Rövtid dock, 21:30-23:15, men va fan. Det får väl duga, skönt att få lite utrymme - även om jag inte rör mig så mycket i sidledd så är det utomhus fotboll ska liras.

*

Såg This Is England idag tillsammans med Jessica, helt ok rulle men inte så bra slut. Helt klart sevärd dock.

*

Ja vi fick se krigare i går, det hjälpte föga. Fuck va drygt det ska vara hela tiden.

*

Taxidriver? Ja varför inte...

48 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, tack för allt #16... :-(

Jag kommer aldrig att glömma Superstars årsmöte sommaren 2005 (efter att Jonas visat EA i uppbyggnad) och avtackningen av en del av spelarna som lämnade. Bitterheten och besvikelsen när han fick säga några ord den gången gick nästan att ta på - inte i det han sa naturligtvis, utan känslan...

Han förtjänade så jävla mycket mer... :-(

Hoppas att LIF kan hitta någon administrativ syssla inom organisationen åt honom - om han vill. Med nuvarande regim hade han aldrig fått det slut som aktiv han nu fick...

Ang det mesta annat - LTJD!

Anonym sa...

Jadu Emil. Anledningen till att du skulle besöka de rutiga kepsarna var att du personligen manat till att ta oss allihopa. Men att hetsa bakom polisen går bra. Får väl se hur det slutar i Tälje! Fega fitta

Anonym sa...

hmmm, när har någon manat till att någon ska ta er?

Ni är bara löjliga små pojkar. Inget att lägga någon större vikt vid.

Anonym sa...

den anonyma som jag antar är en tälje mes... Lätt att vara stor framför en skärm.. Lille pojk kiss och gå lägg dig...

Anonym sa...

brukar oreras över anonymiteten här, men när någon båt flykting från södertälje tar ton(skriver några rader) blir alla lif-muppar anonyma- samtidigt är man ju väldigt oficiell när man kallar sig en massa "spök skrivar namn"

Emil Nilsén sa...

tja det är en jävla skillnad på ett namn som tex "mats g" och standardnamnet "anonymous".

Precis som på ett forum så lär man sig snabbt vilka personers inlägg man inte behöver bry sig om och vilka som brukar bjuda på inlägg med substans.

Angående hets bakom polisen så har nog sifferkombinationerna från Tälje blandat ihop mig med någon annan.

Eller så är det så att dom bara letar anledningar till att irritera sig. Först var det att jag skrev vad jag tyckte här, sen var det hur jag såg ut och nu har jag helt plötslig lyckats hetsa bakom poliser fast jag inte var över till södra delen av arenan på hela dagen i måndags.

Hur som helst så är det intresant att se hur det fungerar på andra sidan gränsen. Eller, hmmm, inte fungerar kanske man ska skriva.

Anonym sa...

Anonymous>

Du avslutar med "fega fitta"..

Vad har du då att säga om Kategori C Södertälje som rusar in på sittplatts för att bråka med barnfamiljer och/eller gubbar på +60?

Det är fegt!

:-: Kid :-: sa...

Tälje fjant:

Förstår inte varför du hetsar här, vad tjänar det till?

söta flickor ni har i tälje förresten... http://www.b-l.se/media/0607/070319_LIF-SSK/images/IMG_0023.jpg

Anonym sa...

Det finns säkert fega f*or i både LIFs och SSKs klackar. Men att springa in och härja i motståndarklacken har ingenting med mod att göra - det är bara en korkad provokation, som inte har någonting med supporterkultur att göra. Det är en hobby för folk som går på hockey för att slåss och hata istället för att heja på sitt lag.
/Moring
PS Jodå, det finns fega f*or hos oss också. DS

Anonym sa...

Till Täljes pojkar:
när ska ni lära er vad heder är? slåss med barnfamiljer, ni är ju pinsamma! Ska ni slåss så kan vi väl styra upp ett riktigt box 10 mot 10 långt ifrån arenan och sen får ni slåss hur mycket ni vill. dock tror jag det blir svårt att få med 10 st Leksingar på det, men ni verkar ju mest vilja slåss, så varför inte slåss med varandra? Ni kan ju sätta på er röda och blåa västar. och så kan ni slåss; de röda mot de blåa! kanon-idé va? Kör hårt och så hoppas vi på själv-sanering!

NUFF SAID!

Anonym sa...

lego:
De kan väl göra som Djurgårdarna, som var så frustrerade över torsken mot Linköping i sista omgången att de började slåss med varandra på tåget hem.
Självsanering tror jag sånt kallas för.

Anonym sa...

borde inte Niklas tröja hissas upp i taket på EA???

och sen alla södertälje-kids, det var oerhört skönt och se hur glada ni blev sen vi spelat bort er...

Anonym sa...

"En krigare drar sig tillbaka". Ja är det inte dags att hela lif gör detsamma, ni är ju ändå på god väg.

Anonym sa...

Japp, upp med hans tröja i taket! Hans insatser för föreningen har varit enorma :)

Anonym sa...

Almen>>> *klapp* *klapp* *klapp*

Pedalen>>> Jävligt lågt. Håna gärna på men dra för fan inte in en stackars oskyldig tjej, som inte gjort nåt.


www.betala.rakningarna/i/tid.nu

Anonym sa...

Jag ska vara ärlig, jag ska vara kort. Jag är en sk."moring" in till ryggmärgen och MIK är mitt lag för alltid.Jag är totalallergiker mot ordet Leksand. Jag är dock imponerad av din stil och ditt engagemang som måste gå utanpå t.om det ovanliga. Hatar du verkligen oss så mycket som du skriver? Jag tror att jag nog hatar er ännu mer! Skillnaden är dock: Jag har inget emot dig personligen Emil, skulle du komma hem till mig så skulle jag hjärtligt välkomna dig med en whisky. Skulle jag komma hem till dig så skulle jag säkert haft en loska mellan ögonen innan jag hann ringa på. Hatet, nja lite hat då, är emot föreningen och ingenting personligt. Kämpa på Emil, tror inte att det hjälper...Byt klubb!

Anonym sa...

Eriksson personifierar Leksandshjärtat för mig!

Anonym sa...

Att ni bara orkar ta åt er!!
Båda sidor!
Det är bara lite idrott!

Emil Nilsén sa...

nej moring, du får inte en spottloska. Du är inte bjuden..

kkp:

det är inte idrott, det är lokalpatriotism dragen till sin spets. Det är vårt sätt att för en gångs skull vara en vagel i ögat på de höga herrarna i sthlm.

Det är kärlek, det är vårt sätt att visa att vi älskar den här bygden, att vi aldrig ger oss och att det finns mandom, mod och morske män i Dalarna, än i denna dag.

Frågor?

Anonym sa...

så jävla dåligt att förlora mot löven hemma

Anonym sa...

Emil, vad säger du? LIF är fullt av överbetalda soppor som inte kan spela hockey. vi torskar allt! Jävla fittor

Anonym sa...

Hela Sverige skrattar åt Leksand...

// Pelle, Borlänge

Anonym sa...

Ja tyvärr så är leksand numera bara tragiska o skämmer ut sitt namn!
Dom är ett nytt löven kommer aldrig mer tillbaka!!


/

Anonym sa...

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Anonym sa...

Såg inte till Emil på matchen vilket var synd. Däremot såg jag Emils vikarie som försökte slåss med en annan i klacken i tredje perioden. Jävligt dålig stil.

Anonym sa...

det va inte allt han lyckades med idag, förutom riktigt dålig variation på ramsorna så var han bara dum å dryg...

Anonym sa...

Inse att ni är ett gäng förlorare, småpojkar.

Anonym sa...

FÅR MAN TYCKA TILL????

Jag börjar med att tycka. Emil din BLOGG har blivit ett forum för mycket tycka. Vet inte om dina personliga tankar skulle ha fått så mycket reaktioner om du inte haft denna BLOGG.

Till och då handlar det om LIF och här finns det mycket Till att ha med. Börjar med till och med säsongen 2006/2007 som jag tycker är lite av en flopp. Unga spelare har fått lämna. Det var nära att LIF inte kom med till kvalet, till kvalet var man inte med. Jag har nu siktet inställt TILL nästa säsong och hoppas på ett bättre lag. Mycket tveksam till en tränare som Kempe hellre ser jag en CANADIC som tränare tillsammans med #2 JONSSON. STORT TILL SUPPERSTARS som följer och skapar en stämning på matcherna. HUR MYCKET ORKAR NI/VI, Emil? /Chribbe

Anonym sa...

Vad spelar det för roll att vi inte varierade ramsorna?? Vi sjöng ju o det är ju det som är det viktiga tycker jag! All heder åt Flamman som iaf var där o försökte! Vilket är mer än vad man kan säga om vissa andra...

Anonym sa...

heder och flamman i samma mening? Ja jävlar, än är inte den sista idioten född.

Anonym sa...

Du är så jävla värdelös Emil.
Vart var du idag då??
Vi andra stod o sjöng medans alla medgångs suportrar var hemma o tyckte synd om sig själv...
Nej skärpning!!!!

Anonym sa...

STÅ FÖR ERA ÅSIKTER!!!!!
Alltid bra att ha åsikter men våga stå för vad du tycker istället för att gömma dej bakom anonymanvändare. Då kan lika gärna GE FAN I ATT SKRIVA NÅTT!!!
Det är väl inte så farligt att tycka saker och ting angående Emil och hans vara eller inte vara, men för att ge han en chans att kunna svara så är det bättre med namn tycker jag i allafall. Är ju ingen idé att svara någon som vill vara anonym. Sen att Superstars + övrig ståplats orkar heja fram sitt lag är ju helt enastående med tanke på vad dom får tillbaks av laget. Men det är vad som kallas för RIKTIGA SUPPORTERS!!!

Anonym sa...

en klack ledare som försöker slåss....fy fan vad pinsamt att vara leksing...frågan om man vill dit något mer....har alltid varit leksing men tvekar nu...pinsamt var ordet, var är alla lif-fans runt om i dalarna nu man blir bara grinig.mvh totte borlänge

Anonym sa...

Stackars människor, har ni inget bättre för er? Emil är ALLTID på plats på norra och råkar han vara frånvarande en enda match finns det kanske någon anledning till det. Och finns det inte det är det väl egentligen inte hela världen, det fanns ju en annan klackledare på plats, eller hur?

Tången, en supporter "in till ryggmärgen" vet att "byt" och "klubb" sammansatta till en tvåordsats, inte existerar. Född Leksing, alltid Leksing. Man tycker ju att det borde vara samma även för moringar, djurgårdare och andra supporters - att byta lag för att det råkar vara lite motgångar är liksom inget som finns på världskartan. Kanske är det annorlunda utanför Leksand, vad vet jag.

Och du Totte, man kan tycka vad man vill om att klackledaren slåss, men skulle man sluta vara Leksing för det? Vad är det för supporter?

Anonym sa...

Ni som inte har en jävla som hälst aning om varför emil inte var på Norra ska bara inte yttra er för ni vet fan inget om varför han inte stod där.. Jävla idioter han är nog fan den som stått upp mest för sitt lag trots all motgång!! det är fan sorgligt att läsa det ni skriver.. fan om ni skulle ha hälften av hans leksand hjärta.. missa en match en jävla match vilket ´hade en jävligt rimlig anledning så fan alla leksingar stor jävla skärpning!!!

Anonym sa...

vad är det för pajas som slåss som klack ledare,vi får acceptera vi är inte bättre 4.p 7 matcher säger allt -bara att bita ihop-men snorungen som slåss....fy fan-mockfjärd

Anonym sa...

det var inte emil som slogs...

Anonym sa...

Goddag!
Emil hade en mycket bra anledning att inte befinna sig klacken under matchen mot Björklöven. Ni som dissar honom här borde hylla karln för allt han gör för Leksand.
Jag önskar flera i klacken hade stått upp för Emil i lördags och inte stått där och sjungit med pajasen som kallas Flamman.

Haregött // Stiko Per

Anonym sa...

Varför var han inte där????

Anonym sa...

Stiko Per: Så du menar att klacken skulle ha varit knäpptyst istället??

Jag är där för lagets skull o det innebär att sjunga halsen hes oavsett vem som leder oss.

Om du nu var så missnöjd med Flammans insats så skulle du ha klivit upp själv o drivit på oss.

Ingen blir gladare än jag om Flamman står bakom trumman för där är han guld värd!

Anonym sa...

flamman skötte säkert klacken jättebra. Problemet var väl bara att han även var anledningen till att emil inte var där och att han under tredje perioden skulle slåss med både emil och mark.

Anonym sa...

Om inte Emil var där hur kunde då Flamman slåss med honom??

Anonym sa...

han letade väl reda på honom. Jävla nollor - vet ni ingenting så skriv ingenting.

Anonym sa...

hmmm, vem var det isåfall jag hade brevid mej drygt halva matchen om nu inte emil var där? :S

Lägg ner för helvete! Gör er själva en tjänst, lägg er inte i saker ni inte ha en aning om.

Anonym sa...

Det är bra att du säger en matchen att LTC är så jävla bra!!! Men nu då vart fan va du då?? Svartsjuka??? OJ OJ OJ vad ska man säga 14 år eller???

Anonym sa...

haha vah? Du får ursäkta herr anonym, men nu hänger jag faktiskt inte med. Ja LTC är "bra"! Till och med RIKITGT bra, utan att verkar kaxig/uppkäftig vågar jag påstå att vi helt klart tillhör toppen av svensk tifoverksamhet inom hockeyn.

Nej 16, fyller 17 i juni.

Anonym sa...

Nj Emil är väl typ 27.

Anonym sa...

Helt rätt Åberg!
Sen att hockeylaget inte presterar är ju en annan sak. Skit idom anonyma tyckarna. Det är ingen idé att lägga energi på "personer" som inte vågar stå för sina åsikter.