torsdag, mars 15, 2007

Bra skit, å så lite vanlig skit.


Hockey ikväll. Måstematchernas måstematch? Ja nått sånt är det ju...

Skulle tro att det blir en bit över 5000 idag också.

Igår kände jag mig totalt uppgiven och matt, men idag har det börjat krypa under skinnet igen. Det här är ett beroende starkare än något annat jag upplevt. Vinner vi idag och på lördag så är vi med igen, men då måste vi också vinna idag - och på lördag.

Dagens match känns betydligt svårare än den på lördag, dock tror jag att vi vinner ikväll. Med ganska mycket.

*

Är i Borlänge nu hos en lagkompis - men han är på jobbet. Hans sambo ska snart baka scones som skall krönas med Philadelphiaost. Jävla va hungrig jag blev när jag skrev det där. Kanske läge att hetsa på henne lite.

Scones å te är ett jävligt underskattat mål mat, måste börja baka hemma igen. Det är inte helt fel med nybakat bröd, det är snarare helt jävla rätt.

*

Hirsch lirade med blindtarmsinflamation sist. Låter inte helt smärtfritt. Nu var ju inte problemet den matchen särskilt målvaktsrelaterat. Visst, han släppte in två badbollar, men det var framåt som det sket sig - rejält.

Joni idag verkar det som. Läck på lördag? Ja varför inte...

*

Träning igår. Twins Equipment var där och visade upp sitt sortiment. Jag måste verkligen köpa ett par nya axelskydd så det var bara skydd och tillbehör till dessa som jag kikade på. Hittade precis vad jag letade efter, och dom var inte så farligt dyra. 1800 spänn skulle dom gå på, och jävlar vilken skillnad det var.

Bak på skydden för fullbaks/linebackers sitter det oftast en neckroll som ska hjälpa till att ta upp stöttar mot hjälmen, vi använder ju huvudet som vapen när vi tacklar/blockar. Skillnaden på den nya å den jag har var läskigt stor.

Neckrollen kostar naturligtvis extra men är nödvändig. 2230 kronor för ett komplett nytt axelskyddspaket är inte så farligt, ska börja spara direkt.

Snart är ju hockeyn slut så då får man per automatik lite mer pengar över varje månad.

*

Ringde en moring igår. En mycket trevlig sådan. Hans ärende är lite småhemligt men blir nog lyckat. Han uppvisade oväntat stor hockeykunskap och insyn. Är det så att det bara är moringarna i klacken och dom som skriver här som är otrevliga och dumdryga?

Ni läste väl Expressens blogg om ramsan dom sjöng i Karlstad:

"Bofors IK - Värmlands stolthet"

För mig är det obegripligt hur man kan slänga ur sig något så urbota dumt. Visst, det lyckades säkert provocera en å annan full Färjestadare men snälla, lite jävla tanke efterlyses.

*

Lirar en del nätpoker nu. Går faktiskt rätt bra, gjort om dom $10 jag började med till en bit över $40 på en vecka. Sakta men säkert - funderar på om jag kanske kan lyckas spela ihop pengar till nya skydd, men det lär ju dröja.

Snart går det säkert åt skogen också, bäst att - som sagt - börja lägga undan pengar istället.

*
Lyssnade på Radio Dalarna (fick in den automatiskt på webradion, märkte det inte för det var nyheterna) i morse. Fy fan vilket skräp det är.

Dom hade med en Irländare som enligt egen utsago och en riktigt dålig översättning var en stor del av den irländska och engelska pop/rockscenen. Han hade gjort en engelsk översättning av öppna landskap.

Det lät ju helt klart intresant; Lundell är ju Lundel och Irländsk musik är bra skit, så jag lyssnade vidare.

Sen kom låten. Å fy fan, helvete vilken skit. Hur man kan lyckas förstöra en så skön melodislinga, så sköna övergångar mellan lungt och kraftfullt, en så bra och semipoetisk text.

Ulf Lundell skulle vända sig i graven om han hade hört detta skit.

"I prefeer open landscapes" men snälla nån.

Just ja, Lundell är ju inte död - men hade han hört det här så hade han önskat att han låg där nere i graven å snurrade.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Twins verkar vara på en riktig genomresa i Sverige just nu...
Helt rätt läge nu också då Forelle strular värre än någonsin och verkar bränna sina broar här i Sverige!

Är det Riddell Evolution Padsen du är ute efter?

Se till att sjunga hem 3 poäng i kväll nu så serien fortsätter leva!!

/Lars

Emil Nilsén sa...

Jupp Riddell EV-45 XL är det som gäller. Provade ett par igår å dom satt riktigt riktigt bra. Stor skillnad mot skräpet jag kör med nu.

Ska kika om det finns några begagnade någonstans, annars blir det till att köpa nytt.