fredag, mars 09, 2007

And so it begins

Tänkte skriva ett långt inlägg. Det får bli som det blir. Nu har nerverna börjat spöka. Vaknade innan klockan i morse och det fanns ingen möjlighet att somna om. Slog upp ögonen och tänkte "kvalserien" och den tanken har sedan dess funnits där.
Tänkte försöka koppla av med lite nätpoker å lite bra musik. Pokern har jag inte startat men varenda låt som dyker upp i den välblandade playlisten handlar om hockey just nu känns det som. Det är som att vara olyckligt kär, spelar ingen roll om det så är Bo Knasters Proteser - Jag sitter i permobil som dunkar i högtalarna, det går ändå att koppla till den där flickan.
*
Fick ett mms från Fotomuppen vid niotiden. Hon har tydligen lyckats smitta ner Luvans GPS med sin yrhet så dom lyckades hamna på fel väg redan i Borlänge. Heja heja.
Efter en mindre omväg är dom nu tillbaka på rätt spår igen. Jag är både nöjd och avundskjuk. Konstigt, jag vill ju självklart se matchen live - men jag vet inte om mitt hjärta skulle klara en hemfärd efter förlust.
Nu tror jag inte det blir en förlust. Jag tror att malmö kommer bli tagna på sängen då dom underskattar oss nå jävulskt. Det går att läsa mellan raderna på deras hemsida och det går att höra när man pratar med deras supportrar.
Vopat lär tackla ryssjäveln platt - och det kommer han inte gilla.
*
Jag ser matchen i Ludvika hos Hårets föräldrar. Hockey, käk, bastu, dricka, bra folk - kan bli en mycket bra kväll. Ser ut som jag får åka med Myhr från Borlänge, får eventuellt med mig en lagkompis (Copperheads) sambo som inte ville sitta hemma å ha tråkigt en fredag som denna.
Vill nu att klockan ska bli sju, jag vet att den här klumpen i magen bara kommer växa fram tills dess.
*
Malmös tifogrupp ska tydligen håna lite profiler från de andra lagen i kvalserien. Vi får väl se vad det blir, ryktet säger att det blir vår kapten som får visa sig lite naken. Absolut inget att bry sig om.
Känns inte som att dom varken har hjärnan eller kunskapen att göra något snyggt som skulle väcka några större uppmärksamhet nere på isen.
*
Nu har jag hittat en skööön sång som stämmer in rätt bra på våran tolva.
Motörhead - Smiling like a killer
I'm the razor at your throat, in your fever dreams,
I'm the one to get your goat, nothing's what it seems,
Freeze your smile, stop your heart, creep and crawl and slither,
Come to you and make your mark,
Smiling Like A Killer
//
I'm the one to make you gone,
low and base and cruel,
In the evening we can dance,
piggy in the middle,
I will show you true romance,
Smiling Like A Killer
Ladda ner - ladda upp!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fan Emil! Motörhead är så himla mycket Vopat som det går! Mera Motörhead åt folket! Blir skoj på Söndag hoppas på ett fett TIFO.

Anonym sa...

vopat vilken jävla fjolla...inget e-lag i finland eller sverige ville ha honom...men lif "slukar" allt...karlberg ...där har väl "bäst före datum" väl ändå gått ut...

Anonym sa...

Iiik...det riktigt vände sig i min mage när jag såg att mitt kära Motörhead stod nämnt i lif-sammanhang. Finns inget som helst i lif som går att koppla samman med Lemmy och hans kamrater. Att citera A-teens hade kanske varit mer passande?/NN78