söndag, mars 11, 2007

Dags...

Vissa hatar avgörande stunder. Allt står på spel under en kort tidsperiod (eller ja, tre korta perioder) och det finns bara ett läge: Full fart framåt!

Jag älskar dom, och jag hoppas att en majoritet av spelarna gör det också.

Var inte så laddad när jag vaknade hemma hos Håret i morse, men nu kryper det under skinnet. Funderar på vilken sång som är bäst att börja med, funderar på hur tifot kommer mottagas, funderar på hur tydliga instruktionerna om att inte ta onödiga utvisningar måste vara innan alla förstår det.

Eller njaä, nu ljög jag, jag funderar inte särskilt mycket på hur tifot kommer mottagas - det vet jag redan.

*

Glömde laddaren hemma när jag drog till Ludvika så jag har haft luren avstängd större delen av tiden. Kollade sms och mobilsvar i morse. Fick höra en moring som ringde å här följer samtalet:

"Hörru din gris, vi är i kvartsfinal och ni är i någon slags B-final."

Sen slutar han prata med mig och pratar med någon polare i bakgrunden.

"Vem ringer du?"

"ja, han den där Leksandsgrisen, vad heter han nu igen?"

"Hjelte?"

"Näe, den andra, den där jävla" *klick*

Humor.

Hade ett tillsamtal från samma kille men då var det bara bakgrundsljud.

Kul att ni har något för er på kvällarna småbröder.

*

Utgång i Ludvika i fredags, var helt ok. Förklarade lite saker för en kille, rätt klumpligt men rätt nödvändigt. Hoppas bara att personen det handlade om tycker det är lungt.

Ibland måste man helt enkelt sätta ner foten.

*

Nu gick brandvarnaren igång här. Hårets lillebror tyckte det var en bra idé att flambera en skiva lingongrova - lite Göstavarning på det. Men det gör inget, för Gösta är så jääääävla rik!

*

Avresa så snart S och D vaknar till liv - när det blir vet vi ju inte, men det vore skönt att vara uppe senast klockan tre så man kan kika på någon av de andra matcherna i sportbaren medans man taggar upp lite till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket snyggt tifo!!!
Men mycket gnäll av dig!!!!