torsdag, mars 29, 2007

Skön kväll

Riktigt skön träning idag. Lagom mycket folk för en gångs skull. Även lillebror och en Blomman dök upp. Lillebror har aldrig lirat förut, men Blomman har spelat både i Leksand Valleyhorses när dom fanns och i Copperheads.

Olle, lillebror alltså, gjorde succé som defenc-end och Blomman var inte helt oväntat ett monster på d-line. Hoppas verkligen dom hänger med resten av säsongen.

Skulle blocka lillebror en gång och gick lågt och hårt, precis innan det smäller så kommer jag på att "fuck, han har ju inga skydd nedanför midjan" och hinner precis hålla igen - hade kunnat sluta illa och lämnade mig med lite dåligt samvete.

*

En annan höjdare i kväll var Coach Utlys alp-tolkning av Svenska nationalsången när vi lyssnade på början av Nordirland - Sverige.

"Du gamla du frida" - "jag vill dö i jorden"

Inte lätt att hålla sig för skratt då.

*

Träffade Ponti, en lagkompis som precis ska flytta från Dalarna, på Willys innan träningen. Hans tjej började läsa på ett paket Ahlgrens Bilar - vita sådana, dom har av någon anledning separerat dom i olika påsar.

Den vita var tydligen en glidare med blingbling. Varpå hon tyckte det påminde om mig. Nej nej, sa jag - och drog till med:

"Ska jag vara någon så vill jag vara den gröna"

Hon slet åt sig en sådan påse och läste högt:


Den gröna bilen är en varm filur som alltid vill väl, men som är lite väl förtjust i vilda påhitt och fartfyllda triks.

Kanske man han tyckas lite seg i starten, men när han väl fått upp farten är det bara att hänga med.

Och håll i dig i kurvorna, han är ostoppbar - racerbanans gröna läckerbit

Första meningen stämmer allt för väl, och gissa om kön tittade på mig när jag började skrika "av med kläderna" (intern copperheadsgrej från avslutningsfesten förra sommaren) och dansa...

Mening två beskriver exakt på pricken vad det är jag gör, eller i alla fall ska göra, på fotbollsplanen. Röja väg för han med bollen.

Sista vette fan, ostoppbar ibland kanske. Läckerbit? Tja, det får andra avgöra ;)

*

Blev gainomax innan träning och efter, vilket resulterade i en minst sagt dålig mage. Det i kombination med den adrenalinkick som en riktigt skön träning med mycket kontakt ger gör att det blir sent sängående idag.

Klockan är nu strax efter två och hjärtat har precis hittat ner på tvåsiffrigt. Kanske dags att ge sig på ett sovförsök.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerande blogg måste jag säga, en urleksing sen 1977, då var dock ismaskinen mest intressant..... Jag har följt läktarkulturen i många år och du har revolutionerat densamma, jag är full av beundran hur du orkar stå med ryggen mot isen och skrika dig hes år ut och år in!
Dessutom märker jag att det finns en talang för bloggskrivande hos dig, du sätter ord på många känslor på ett fantastiskt sätt. Jag har inte hittat denna sida tidigare, men kommer nu definitivt att lägga in den som favorit! Lev väl och träna lagom! Norra stå och Dalastark hör ihop!/Mopers

:-: Kid :-: sa...

Trodde du var en grön lastbil.

Anonym sa...

Man får väl hålla till godo med att följa Copperheads så här på dösäsongen då...

Stå på dig Emil, Du är du och det är ingen annan! Utan dig blir norra tråkigare!

Anonym sa...

Kommer tyvärr inte att doma iår. Viktigare saker att göra numera. Kanske nästa år igen.

Tycker fortforande att det är synd att det var efter jag slutade att KTH blev DIF.

Du bor berätta lika kort för din bror vad han har för uppgift: "Qb'n har en måltavla på ryggen."