fredag, mars 30, 2007

Jämtin vs. Steen

Hat är ett starkt ord, det förekommer inte på våra läktare vilket är precis som det ska. Innebär det att vi som Leksingar hatar mindre? Det tror jag inte. Kan bara prata för mig själv och dom jag har närmast, och det finns lag, spelare, supportrar, ledare och annat patrask som absolut väcker dom känslorna som kallas för hat.

Jämtin är en sådan spelare, Calle Steen är en annan.

Dock finns det en stor skillnad mellan dessa två;
Om Leksand skulle värva Jämtin skulle han bli en hjälte i våra ögon. Han spelar med 90% hjärta och 10% hjärna. Han vet hur man gör när man uppskattar sina fans. Klättrandet på sargen är världsklass.

På norra blir folk galna av glädje när en spelare dunkar klubban eller nävarna mot plexit efter ett mål. Jämtin han klättrar helt sonika upp på sargen och kör höga femmor med publiken.

Om Lundström skulle tappa hjärnan på vägen till jobbet och skriva på ett nytt kontrakt med Calle så skulle jag kräkas.

Det är skillnad på hat och hat.

*

Sov ruggigt bra i natt. Tvättade till sent i går, gick och la mig strax efter halv ett. Funderade en stund och sen gick jag upp och öppnade vardagsrumsfönstret på glänt, öppnade toadörren och ställde upp det fönstret så jag fick ett milt och svalt/kallt korsdrag.

Jävlar va nice det var, under täcket var det varmt, skönt och sällskapligt - medans man fick andas frisk Leksandsluft. Jag tyckte mig, precis innan jag somnade, känna en lite doft av nybakat bröd dra in från Häradsbygden.

Vaknade av fågelsång innan klockan och samlade ihop lite kläder för att gå till tvättstugan i morse igen. Klev ut på loftgången och möttes av en vårmorgon av den sorten som bara finns vid siljans södra strand. Tittade upp mot Åsleden i morgondiset och funderade på hur folk egentligen tänker som bor på någon annan plats.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Det är väl precis det annat folk har gjort! Tänkt.

Anonym sa...

bättre arb-förmedlingen skickade dig på arbete, så får du både frisk luft och motion,pajas

Anonym sa...

"anonym" lika patetiska som vanligt

Emil Nilsén sa...

anonym1:

Jo, det har jag aldrig påstått att dom inte gjort. Frågan är bara hur dom tänkt. Men läsförståelse kanske inte är din starka sida?

anonym2:

Frisk luft och motion är inga problem alls. Två fotbollsträningar och tre varv runt limsjön i veckan.

Angående arbete så väntar jag bara på en lapp å sen är det heltid.

Fler synpunkter?

Anonym sa...

Finns det svenskt kaffe på hotellet?

Anonym sa...

Fint skrivet Emil! Man kanske skulle ta och flytta till Leksand någon gång... blir ju riktigt inspirerad :D

Anonym sa...

finns det svenskt kaffe på grisfesten?

Emil Nilsén sa...

Grisfesten är det ju du som står för l'ego. Hur ska jag veta det?

Anonym sa...

och jag som inte dricker kaffe ens... grisfylla brukar jag ställa till med, lite av min specialitet!

Anonym sa...

Tänk om Jens Bergenström
kunde skriva på för 5 år! Ge honom 200`/mån istället för Karlberg eller 160`/mån som Siklenka. Där har vi en riktig å viktig spelare. En spelare som är beredd att offra en tand eller två för laget!
Som Abris sa: Tänder kan man köpa nya!!!!
Hoppas det blir 3 X Tomas, Kempe, Jonsson å Forslund!!!!

LTJD!!!!!!

Anonym sa...

nästa steg måste vara 14 lag i e-serien,men lif är inte bland dom heller...muhaaaa