fredag, april 14, 2006

Stats

Då jag är riktigt dålig på finska (kan bara den där frasen jag brukar skrika till finska spelare i motståndarlag och den gör sig inte riktigt i skrift) hittar jag inte mycket mer stats än att Jukka spelat två säsonger i Finska II divisioona vilket torde betyda division två. I lagen SHT Seinäjoki (87/88) och KeuPa HT Keuruu (88/89) gjorde han 61 (23+38) poäng på 63 matcher. Samtidigt drog han på sig 100 utvisningsminuter.

Som tränare verkar han varit Tappara trogen i alla fall mellan 97-03 och han blev säsongen 02/03 utsedd till årets coach i Finska högstaligan.

Jag håller mig från att kommentera det här särskilt utförligt tills efter presskonferensen - men nog verkar det vara en ytterst kompetent tränare. Man blir inte utsedd till årets coach om man är en lallare...

Inga kommentarer: