fredag, april 28, 2006

Elof här igen

Nu är det toktätt uppe på Lif - återkonstaterat...

Hörde i och för sig för någon dag sedan att Elof varit uppe å käkat lunch med Challe - men drog inga större växlar av det då, nu kanske man får lov att tro att alla som äter i arenan är potentiella nyförvärv. Sorry boys and girls, har för mycket med jobbet och fotbollen för att bevaka samtliga måltider i Ejendals.

Vad ska man säga om Jonas E. då? Ja för det första så är det en av de absolut trevligaste hockeyspelare jag någonsin haft att göra med. Tror aldrig jag hört karln säga ett ont ord om någon. Vidare var väl det allmänna omdömet när han lämnade Leksands IF sist att det nog var bäst för båda parterna. Det folk, och jag, irriterade sig på mest var förmågan att haka istället för att åka ifatt och ta pucken eller proppa - vilket resulterade i antingen utvisning eller att motståndaren slet sig fri från klubban. Skolad i Färjestad, hakningens högborg.

Lundström säger att Jonas mognat som hockeyspelare i Frankrike och Danmark, ja jag hoppas det. Niklas Erikssons ärliga och raka "ja inte har jag blivit bättre av att spela i Italien" borde kanske gälla även här. Franska och Danska ligan är inte allsvenskan, och absolut inte Elitserien - och det är ett elitserielag vi måste slå i slutet av nästa säsong, minst, helst två.

Jag kommer i alla fall, som vanligt, att ge fullt stöd från läktarplats tills situationen kräver att vi agerar annorlunda. Jag hoppas verkligen Elof blir en fältherre i powerplay, dundrandes in puck på puck, att han får sitt stora genomslag nu. Att vi får dela en elitseriegrogg i SkyBar när säsongen är slut. Blir så fallet, så kunde det inte hända en trevligare kille (Elof alltså inte jag).

Det jag är mest orolig för nu är Österby, hur lång tid ska det ta att bestämma sig? Har inte hört något om vart åt det lutar, men ju längre jag går oviss ju mer tycker jag det verkar som att han inte spelar här nästa år.

Tobbe Johansson har tydligen fått ett skambud från Lif - det kanske är läge att erbjuda ett lite tjockare lönekuvert - ett kuvert som bör växa lite för varje dag ÄppelboMagnus inte ger besked om hur han vill att hans hockeyframtid ska se ut.

Inga kommentarer: