måndag, april 24, 2006

Målvaktsbiten klar...

Hirsh klar idag. Inte det minsta oväntat och inget jag jublar över direkt, men vi får väl se. Har ingen direkt minnesbild av hans spel i modo - försökte ringa å kolla med en som lirat med honom men fick inget svar. Får jag tag på karln så skriver jag naturligtvis ut vad han säger om honom.

En snabbkoll på vad Peter uträttat i Sverige så räddade han i modo över 90% av skotten medans han på fem matcher i malmö endast kom upp i 83%.

Det lär väl bli så att Joni blir förstamålis till att börja med. Ett bra allsvenskt målvaktspar är det i alla fall.

Nu väntar vi på Pasi - men det är fullt möjligt att det återigen låt för bra för att vara sant vilket i regel innebär att det inte är det...

Igår åkte 13 man från Copperheads ner till huvudstaden för att se på eurobowl matchen mellan Sthlm Mean Machines och Moscow Patriots. Brutalt ensidig match där stockholmarna trots många onödiga misstag i början gick ifrån och vann med 38 - 0. Kul tripp dock, där leadcar V70 stod för navigeringen och Zäta stod för felkörningen.

Mycket gott käk på vägen hem, helstekt kotlettrad med potatis och en bearnaisesås som blev underbar när man blandade i lite Tabasco. Snart är det säsong!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag var på Finlandskryssning i helgen och på lördag kväll (eller söndag morgon rättare sagt) satt vi och efterfestade i korridoren när några ryssar hoppar ut och gormar och skriker och bokstavligt talat kastar in oss i våra hytter. När båten kom i hamn såg vi på deras väskor och kläder att det var Moscow Patriots vi hade retat upp så att dom inte fick någon sömn på hela natten. Med andra ord tar jag åt mig äran för Mean Machines storseger mot Moskva... Tänkte att det kunde vara en lite rolig sak att veta för dom som såg matchen

P.S. Jag råkade skriva ovanstående vid fel inlägg så du kan ju ta bort det inlägg som ligger under "Någon av dessa pojkar bör det vara...", därefter kan du ju ta bort den här sista kommentaren också...