torsdag, april 13, 2006

Artikel om Jukka

Artikel från finska Urheilulehti om Jukka och hans tillträde i Leksand.

Jukka Rautakorpi på väg till Leksand
J.R som denna vecka avslutat sin tjänst som huvudtränare för Tappara är enligt uppgifter till Urheilulehti (Sportbladet) på väg till årets Elitseriejumbo Leksand.


Om Rautakorpi flyttar till Leksand är hans första uppdrag att ta laget som vandrat mellan Allsvenskan och Elitserien tillbaka till den högsta serien i Sverige.

Rautakorpi ska ha tagit beslutet om att avsluta sin tjänst i Tappara efter det att man förlorat mot Uleåborg i semifinalen. Sportbladets Petteri Sihvonen anser övergången som klar trots avsaknaden av offentliga kommentarer.

Orginalartikeln hittar du på:
http://www.urheilulehti.fi/jaakiekko/uutiset/article128584-1.html

Sorry om jag sabbar för er som ville vänta till i morgon, ni får helt enkelt läsa någon annanstans om inte era presenter skall öppnas dagen innan julafton. Ser dock fram emot presskonferensen i morgon då jag hoppas att ett flertal nyförvärv skall presenteras, samt även andretränaren.

Ska försöka hitta lite historik på Jukka innan jag går å lägger mig i badkaret och läser lite Arne Dahl - vilket jag starkt kan rekomendera; både badkar och Arne Dahl alltså.

Återigen tack till nyz för hjälpen med detektivarbete och översättningen - hoppas du fick en trevlig kväll...

Inga kommentarer: