måndag, april 03, 2006

Jaha, match...

Det är inte direkt med raska, spända, förväntansfulla steg man numera styr kosan mot hallen. Var där i god tid idag och pratade med mycket folk. Det finns lika många förklaringar och åtgärdspaket som det finns mäniskor i den byggnaden kan jag lova. Många har helt befängda idéer om varför saker som hänt har hänt och hur man ska vända skutan.

Nåväl, klev upp i trappen till min nyfunna fristad strax under takstolarna. Träffade Micke Karlberg där uppe, skönt å se honom hemma igen måste jag säga. Satt med DP's pappa och kollade första. Tmg var på plats med vad jag tror var en buss och körde på jävligt bra på ståplats. Dock ingen större variation på sångerna men det är väl sånt som händer när man inte är på så många matcher - det blir bättre å bättre hela tiden. Trodde inte någon av de "ordinarie" var på plats och blev väldigt förvånad när jag hörde riktigt bra trummande. Det visade sig dock att det var Patrik som slog och då brukar det låta bra. Tur att tmg var här, annars hade det varit jävligt dött.

I slutet av andra pausen dök en hög med så kallade kategori c-supportrar från Tälje upp bakom norra stå och började sjunga trevliga egenkomponerade sånger om Masken, Leksand och andra roliga företeelser här i världen. Seriöst pojkar, vill ni leka firma får ni väl bråka med likasinnade, ingen tycker det är särskilt häftigt av er att mucka gräl med vanliga klackmäniskor - vad vinner ni på det?

Matchen då? Ja, det var ju Ryhed som dömde så domarnivån var, hmmmm, varierande. Många konstiga utvisningar. Det hade svidit som fan i hjärtat om SSK gjort mål i slutsekunderna och vunnit - men samtidigt hade det inte påverkat oss ett jävla dugg men satt skellefteå i en jävla darrig position - precis där jag vill ha dom. Nu har dom, tyvärr, ett gyllene läge att gå upp och det unnar jag inte deras apjävlar till fans.

Inga kommentarer: