söndag, april 16, 2006

Silvret ska hem

Ja förhoppningsvis. Det är tungt att erkänna det - men jävlar va avis jag är på Färjestadarna just nu. Fatta vilken grej, två bortamatcher på två dagar - mot samma lag - i samma stad. En stad som förmodligen är sveriges vackraste på våren.

Tänk om det kunde varit vi istället?

Tusentalet Leksingar som åker ner till Göteborg över påskhelgen, färgar gatorna blå, vita och eldröda. Sjunger oavbrutet i tre dygn, sänker miljontals (nåja) kalla (inte målkungen) på någon krog (inte Jason)...

Jag är helt övertygad om att vi hade gjort det bättre än vad de lilagula gör just nu. Hittar inte ens ett resealternativ med övernattning på deras hemsida. Hoppas verkligen det finns drivna killar som ordnar det på egen hand - sådana här tillfällen kommer sällan och måste gripas i luften samt ha högsta prio.

Ska se matchen ikväll i fiendeland, eller land å land, hemma hos en Färjestadare i alla fall. Har ju träning mellan sex och åtta så jag missar typ halva matchen om jag ska ta mig hem till Leksand för att se den. Kan bli intresant, lär ju kanske dra ner på de elaka kommentarerna om Frölunda drar ifrån, vilket de förhoppningsvis gör. Dels är jag inbjuden hem till honom och han är en lagkamrat - men framför allt är han center och väger en bit över 140 kilo.

Ska på fotoutställning i bystugan nu - riktigt nice. Fast först blire mat, man får aldrig vara hungrig på dagen innan träning - order från Coach Kevin.

Spelar ingen roll om Frölunda vinner, bara Färjestad förlorar!

Silvret ska hem!

Inga kommentarer: